Companii

Vânzările Dacia în Germania au scăzut cu 7,4% în aprilie pe o piaţă în declin

Vânzările Dacia în Germania au scăzut cu 7,4% în...

Autor: Marius Oncu

06.05.2014, 00:00 82

Cota de piaţă a Dacia s-a situat la 1,6% în aprilie, neschimbată faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Dintre cele 33 de mărci analizate de Oficiul de Înmatriculări Auto german, nouă au consemnat creşteri ale vânzărilor în aprilie, în timp ce restul au raportat scăderi.

Înmatriculările Dacia au urcat cu 3,1% în martie, după creşteri puternice în lunile ianuarie şi februarie, când avansul s-a situat la 25,4% şi, respectiv, 17,7%.

Maşinile din clasa compactă au rămas cea mai populară categorie, cu 25,6% din vânzări.

Mărcile premium germane Audi, Mercedes şi BMW au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor între 2% şi 6%, în timp vânzările Porsche au crescut cu 22%, iar cele ale Volkswagen, liderul pieţei, au coborât cu 4,9%.

Nissan, Mazda şi Jeep s-au numărat printre câştigătorii lunii aprilie, cu creşteri ale înmatriculările variind între 20% şi 35%.

Pe ansamblul primelor patru luni ale anului, vânzările Dacia se află încă în urcare, cu 7,6%, la 15.715 maşini, în timp ce cota de piaţă a avansat la 1,6%, de la 1,5% în intervalul similar al anului trecut.

Piaţa germană a crescut cu 2,9% în primele patru luni, la 985.850 autoturisme.

Vânzările mărcii Renault, controlată de grupul francez cu acelaşi nume care deţine şi Dacia, au crescut cu 4,9% în aprilie, la 10.027 unităţi, în timp ce în primele patru luni ale anului se află în declin cu 0,7%, la 35.006 maşini.

Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa.

În Franţa, înmatriculările de autoturisme noi Dacia au înregistrat în aprilie cea mai puternică creştere a în rândul mărcilor cu vânzări semnificative, de 45,6%, la 11.287 maşini, avansul fiind de opt ori mai rapid decât cel al pieţei franceze, unde Dacia ocupă locul cinci în topul mărcilor.

În primele patru luni ale anului, înmatriculările Dacia au crescut de asemenea puternic, cu 30,6%, la 39.636 maşini, fiind devansate doar de câteva mărci cu vânzări reduse.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO