Companii

Vânzările de bere la PET au coborât pentru prima dată după şapte ani sub 50% din piaţă

Vânzările de bere la PET au coborât pentru prima dată...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

10.04.2019, 00:07 848

Ponderea PET-ului (ambalaj din plastic) în totalul vân­zărilor de bere a scăzut în 2018 cu aproximativ trei puncte procentuale faţă de anul anterior, ajungând la 47,5%, arată datele Asociaţiei Berarii Româ­niei. Astfel, berea la PET coboară pentru prima dată du­pă şapte ani sub 50% din total piaţă, tendinţă care vine ca ur­mare a faptului că tot mai mulţi români aleg să cumpere be­re în ambalaje mai scumpe aşa cum este cel din sticlă. De exemplu, vânzările de bere la sticlă au avansat anul trecut cu un punct procentual până la 28,45% din total piaţă.

„Vedem în 2018 pentru prima dată faptul că berea îmbuteliată în ambalaj de tip PET a scăzut la sub 50% din piaţă. Este o scădere semnificativă, de 3,37 puncte procen­tua­le. De altfel, în ultimii patru ani, PET-ul a scăzut cu aproape 6%. Scăderea berii îmbuteliate în PET s-a tra­dus printr-o majorare a berii îmbuteliate în sticlă, cu peste 3% în ultimii patru ani, dar şi a berii la doză. Asistăm aşa­dar la o uşoară schimbare a tendinţei de consum care vine în acord şi cu opţiunea consumatorului român pentru pro­duse din categoria premium“, a declarat Julia Leferman, director general al Asociaţiei Berarii României.

Istoria berii la PET începea în România în 1998, atunci când Bere Mureş, la acea vreme o afacere antreprenorială românească, a introdus acest tip de ambalaj. Ulterior, toţi producătorii mari de bere au adoptat „moda“ PET-ului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO