Companii

Vânzările de bere, plus 24% în ianuarie

Berea este un indicator care descrie bine evoluţia economiei. Foto Shutterstock

Berea este un indicator care descrie bine evoluţia economiei. Foto Shutterstock

Autor: Ioana David

21.03.2013, 00:07 455

Vânzările de bere au crescut cu 24% în ianuarie comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012, ajungând la 741.000 de hectolitri (74 mil. litri sau 148 mil. halbe de 0,5 litri), potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor Institutului Naţional de Statistică (INS).

O analiză a vânzărilor de bere din ianuarie arată că în 2013 acestea au revenit pe creştere pentru prima dată după cinci ani consecutivi de scădere. Evoluţia foarte bună din februarie poate fi pus pe seama vremii mai puţin friguroase, în lipsa unor competiţii fotbalistice majore care ar mai fi putut influenţa consumul.

Berea este un indicator care descrie bine evoluţia economiei, pentru că sentimentele consumatorilor se văd în decizia de achiziţie.

Vânzările continuă în acest fel trendul de creştere de anul trecut, când consumul s-a majorat cu 5%. Cei mai mari jucător din industria berii sunt Heineken, Ursus, Ber­genbier, URBB şi Romaqua (cu brandurile Albacher şi Dorfer).

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO