Companii

Vanzarile de bere s-au oprit din declin in martie. E doar efectul Pastelui, spun producatorii

Vanzarile de bere s-au oprit din declin in martie. E doar efectul Pastelui, spun producatorii
12.05.2010, 00:00 31

Piata berii, unul dintre barometrele de consum ale economiei, ainregistrat in martie prima crestere de vanzari, de sub 1%,comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut dupa 16 luni descaderi consecutive in care ritmul mediu lunar de scadere al pieteia fost de circa 16%, potrivit estimarilor ZF pe baza datelorInstitutului National de Statistica. Per total, in primul trimestrual acestui an, vanzarile de bere au continuat sa scada cu peste 10%fata de rezultatele inregistrate in primele trei luni din 2009,cand acestea s-au diminuat cu 9%. "Rezultatele mai bune ale luniimartie se explica prin temperaturi in norma obisnuita a acesteiperioade a anului si sarbatorile pascale de la inceputul luniiaprilie, spre deosebire de anul trecut, cand acestea au fost lamijlocul lunii aprilie. Ceea ce a generat, ulterior, un aprilie maislab pentru industriile FMCG", a declarat Mihai Ghyka, directorulgeneral al companiei Bergenbier, cel de-al treilea mare producatorlocal de bere. Vanzarile de bere au scazut anul trecut cu 16% involum comparativ cu 2008, la aproximativ 17 milioane de hectolitri,potrivit calculelor ZF pe baza datelor INS. Institutul destatistica furnizeaza insa date care vizeaza doar vanzarile de berecu alcool realizate la poarta fabricii si nu vanzarile efectivecare au loc in magazine. Spre comparatie, reprezentantii AsociatieiBerarii Romaniei sustin ca declinul pietei in 2009 a fost de doar13%. Chiar si cu un minus de 13% insa, reprezentantii asociatieiafirma ca scaderea inregistrata in 2009 pe plan local de piataberii a fost una dintre cele mai mari din Europa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO