Companii

Vanzarile de caramizi maresc profiturile Siceram

04.07.2006, 19:43 22

Producatorul de materiale de constructii din ceramica Siceram SA din Sighisoara a inregistrat pe primul trimestru o crestere de 33% a cifrei de afaceri, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Evolutia pe primele trei luni se explica in principal prin faptul ca, in perioada similara din 2005, aveam o investitie in desfasurare la linia de productie a caramizilor, proiect care a generat epuizarea stocului de marfa", a declarat pentru ZF Transilvania, Nicolae Neag, director comercial la Siceram. Acesta a mai spus ca evolutia pe trimestrul intai nu se va mentine pe tot anul, deoarece cifra de afaceri din aceasta perioada este in medie mai mica cu 55%, decat a unui trimestru din plin sezon.
In aceste conditii reprezentantii firmei estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ 13 milioane de euro, valoare reprezentand o crestere de 12% fata de anul trecut.
"Piata romaneasca a caramizilor este o piata ce tinde sa se maturizeze. Dupa o perioada cu concurenta relativ redusa si o alta cu cerere exploziva, a urmat un an 2005 complet atipic, poate si ca urmare a conditiilor meteo, dar si datorita cresterii pretului la utilitati si a aprecierii leului. Datorita acestor factori pretul s-a stabilizat si a crescut sub valoarea inflatiei declarate oficial. Aceasta scadere de fapt a pretului se datoreaza si cresterii ofertei pe piata, partial datorita dezvoltarii capacitatilor interne, dar mai ales cresterii importurilor din Ungaria si Serbia", a mai declarat Nicolae Neag.
Siceram SA din Sighisoara intentioneaza ca la sfarsitul acestui an sa demareze o investitie de aproximativ 6-7 milioane de euro in retehnologizarea liniei de productie pentru tigle. Investitia va fi similara celei realizate in cazul materialelor de zidarie, investitie care s-a derulat pe o perioada de trei ani. Anul trecut compania a anuntat finalizarea unei investitii de aproximativ 8 milioane de euro intr-un nou punct de productie pentru materialele de constructii din gama Termobloc, marca apartinand grupului.
Potrivit conducerii companiei, caramizile Termobloc sunt destinate exclusiv pietei interne, principalul motiv fiind greutatea acestor materiale, care nu permite transportul pe distante foarte mari.
Directorul comercial al companiei a mai spus ca in 2006 capacitatea de productie pentru materialele de zidarii va fi de aproximativ 600 de tone/zi, dupa ce inainte de finalizarea investitiei in noua fabrica acest indicator a fost de aproximativ 230-250 de tone/zi.
Incepand cu 1995, Siceram fabrica vase din ceramica, pardoseli si zidarii aparente, toate destinate exclusiv pietei externe.
In prezent, exportul are o pondere de 7-8% din cifra de afaceri inregistrata de companie, principala piata externa fiind Italia, cu aproximativ 75-80% din totalul exportului.
Compania Siceram activeaza pe piata materialelor de constructii din ceramica din 1907. In 1995 societatea este privatizata prin metoda MEBO, avand un numar de 172 de actionari, primii cinci detinand pachetul majoritar. Dupa anul 2000 numarul angajatilor a ramas relativ constant, cu mici oscilatii sezoniere, aproximativ 550 de persoane, in conditiile in care productia a inregistrat o crestere de 100%. Potrivit oficialilor firmei, principalii competitori sunt Macon Deva, Elpreco si Wienerberger pe segmentul de zidarii si Tondach sau Bramac pentru invelitori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO