Companii

Vânzările Gedeon Richter în România au crescut cu 8,2% în primul trimestru

Gedeon Richter deţine în România o fabrică de medicamente în Târgu-Mureş - Gedeon Richter România, o reţea de peste 120 de farmacii - Gedeon Richter Farmacia şi distribuitorul Pharmafarm.

Gedeon Richter deţine în România o fabrică de medicamente în Târgu-Mureş - Gedeon Richter România, o reţea de peste 120 de farmacii - Gedeon Richter Farmacia şi distribuitorul Pharmafarm.

Autor: Ana Maria Petcana

08.05.2014, 00:04 128
Vânzările grupului farmaceutic ungar Gedeon Richter în România au crescut cu 8,2% în primele trei luni ale acestui an comparativ cu perioada similară din 2013, la 38,2 milioane de euro, se arată într-un raport al companiei. În primele trei luni ale anului trecut, compania a avut afaceri de 35,3 mi­lioane de euro.

„O reducere uşoară a termenelor de plată a continuat pe piaţa farmaceutică românească în primul trimestru al anului, dar întârzierile excesive con­tinuă să domine în sectorul farma“, notează grupul.

Gedeon Richter deţine în Ro­mânia o fabrică de me­icamente în Târgu-Mureş - Gedeon Richter România -, o reţea de peste 120 de farmacii - Gedeon Richter Farmacia - şi distribuitorul Pharma­farm.

Activităţile de distri­buţie şi retail din România generează 72% din ve­ni­turile grupului pe acest segment, respectiv 34,3 mi­­lioane de euro, repre­zentând o creştere cu 11,4% faţă de primele trei luni ale anului trecut.

Pe segmentul produselor farmaceutice proprii, în perioada analizată, vânzările au crescut cu 3,9%, la 34,3 mi­lioane de lei (7,7 milioane de euro). În euro avansul a fost de 2,7%. Vânzările unor contraceptive orale, precum Ossica, Aflamil şi Panangin, au avut principala contribuţie la dinamica din primul trimestru. De altfel, pe segmentul de produse destinate îngrijirii femeilor Gedeon Richter a raportat vânzări în creştere cu 7,7%, la 1,4 millioane euro.

Anul trecut, vânzările Gedeon Richter România au crescut cu 13,3%, la 148,9 milioane de euro. La nivel de grup, Gedeon Richter a înregistrat o scădere cu 1% a vânzărilor în primul trimestru, la 287,1 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO