Companii

Vanzarile Interbrew au depasit 3,4 mil. hectolitri de bere

02.03.2007, 17:40 11

Interbrew Romania, al treilea jucator de pe piata locala a berii, a inregistrat anul trecut o crestere volumica a vanzarilor de 30%, pana la 3,4 milioane de hectolitri. Interbrew, filiala locala a InBev a raportat cea mai mare crestere din toate pietele pe care grupul InBev este prezent, potrivit informatiilor prezentate de companie.
Cu un an in urma, Interbrew realizase vanzari volumice de 2,6 milioane de hectolitri si o crestere de 18% fata de 2004. Anul trecut insa, producatorul berii Bergenbier a lansat un nou brand pe piata locala, Lowenbrau, care a depasit estimarile initiale ale companiei.
"Anul trecut am inregistrat cele mai mari vanzari din istoria companiei. Consecventa in strategia de marketing si executia la punctul de contact ne-au adus recorduri de vanzari si un final de an cu cifre peste asteptari", a spus Mihai Ghyka, director general al Interbrew Romania.
Piata berii din Romania a crescut anul trecut cu 20,6%, conform datelor furnizate de Asociatia Berarii Romaniei, la aproximativ 18,3 milioane de hectolitri. O crestere semnificativa fata de 2005, cand volumul vanzarilor de bere din Romania a fost de 15,2 milioane de hectolitri, in crestere cu doar 4,7% fata de anul precedent.
Potrivit raportului InBev, vanzarile Interbrew in Romania s-au plasat cu 10% peste ritmul de crestere al pietei.
Potrivit reprezentantilor companiei, care citeaza datele de audit MEMRB, la sfarsitul anului trecut Interbrew detinea o cota de piata de 22%, cu 1% mai mult fata de 2005.
La jumatatea anului trecut, grupul InBev a achizitionat un pachet de 50% din actiunile companiei Interbrew Efes Breweries, ducandu-si astfel participatia la 100%. Interbrew Efes detine o fabrica de bere la Ploiesti. Alaturi de aceasta, Interbrew Romania mai are doua facilitati de productie la Blaj si la Baia-Mare.
In anul 2005, Interbrew Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 140 de milioane de euro, in crestere cu 35% fata de 2004. Pe baza ritmului de crestere volumica anuntat de companie, cifra de afaceri a Interbrew ar putea ajunge anul trecut la 200 mil. euro.
Interbrew Romania este filiala locala a InBev, numarul unu pe piata mondiala a berii. Compania produce marcile Stella Artois, Beckes, Bergenbier, Lowenbrau si Noroc si importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.
La finalul anului 2006, rezultatele concernului multinational InBev arata o crestere organica de 5,9% comparativ cu anul anterior. Vanzarile totale din Europa Centrala si de Est au atins 43,2 milioane de hectolitri, in crestere cu 12,3% fata de 2005, si o crestere valorica de 18,9% fata de aceeasi perioada.
Europa Centrala si de Est a fost anul trecut unul dintre motoarele de crestere pentru InBev, procentele castigate in zona fiind datorate in buna masura rezultatelor obtinute in Romania.
Pe o piata estimata la peste 650 de milioane de euro, concurenta companiei InBev este formata din Brau Union, Ursus Breweries, European Drinks, URBB, si Bere Mures.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO