Companii

Vânzările producătorului Ursus şi Timişoreana au scăzut cu 11% în perioada aprilie-septembrie

Autor: Mediafax

18.10.2010, 23:42 29

Volumul vânzărilor de bere ale SABMiller în România (care deţinemărcile Ursus şi Timişoreana) în perioada aprilie-septembrie ascăzut cu 11% faţă de nivelul din acelaşi interval al anuluitrecut, impactul condiţiilor economice dificile fiind accentuat învară de măsurile de austeritate şi de creşterea TVA, potrivit unuiraport al grupului.

În Europa, volumul a scăzut cu 5% în aceeaşi perioadă, după un primtrimestru dificil urmat de o vară caldă, care a sprijinitafacerile. Totuşi, SABMiller notează că producătorii de bere aucontinuat să fie afectaţi pe pieţele europene de situaţia economicăslabă. Totuşi, la nivel mondial, volumul de bere vândut de grup înprima jumătate a anului fiscal 2010-2011 a urcat cu 1%, datorităpieţelor emergente din Africa şi Asia, rezultatul depăşindestimările.

Astfel, creşterile de pe pieţele emergente au compensat scăderileînregistrate în Europa şi America de Nord. SABMiller a vândut, înanul fiscal 2009-2010, încheiat în martie, 5,1 milioane dehectolitri de bere în România, în scădere cu 10% faţă de anulfinanciar anterior. Grupul este prezent pe piaţa românească prinintermediul companiei Ursus Breweries, care deţine patru unităţi deproducere a berii la Timişoara, Cluj-Napoca, Buzău şi Braşov.Totodată, grupul a achiziţionat în ianuarie 2009, prin UrsusBreweries, producătorul Bere Azuga.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO