Volumul vânzărilor de bere ale SABMiller în România (care deţinemărcile Ursus şi Timişoreana) în perioada aprilie-septembrie ascăzut cu 11% faţă de nivelul din acelaşi interval al anuluitrecut, impactul condiţiilor economice dificile fiind accentuat învară de măsurile de austeritate şi de creşterea TVA, potrivit unuiraport al grupului.
În Europa, volumul a scăzut cu 5% în aceeaşi perioadă, după un primtrimestru dificil urmat de o vară caldă, care a sprijinitafacerile. Totuşi, SABMiller notează că producătorii de bere aucontinuat să fie afectaţi pe pieţele europene de situaţia economicăslabă. Totuşi, la nivel mondial, volumul de bere vândut de grup înprima jumătate a anului fiscal 2010-2011 a urcat cu 1%, datorităpieţelor emergente din Africa şi Asia, rezultatul depăşindestimările.
Astfel, creşterile de pe pieţele emergente au compensat scăderileînregistrate în Europa şi America de Nord. SABMiller a vândut, înanul fiscal 2009-2010, încheiat în martie, 5,1 milioane dehectolitri de bere în România, în scădere cu 10% faţă de anulfinanciar anterior. Grupul este prezent pe piaţa românească prinintermediul companiei Ursus Breweries, care deţine patru unităţi deproducere a berii la Timişoara, Cluj-Napoca, Buzău şi Braşov.Totodată, grupul a achiziţionat în ianuarie 2009, prin UrsusBreweries, producătorul Bere Azuga.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels