Companii

Vanzarile Wrigley au ajuns la 61,4 milioane de euro, impulsionate de cresterea pe segmentul bomboanelor

Vanzarile Wrigley au ajuns la 61,4 milioane de euro, impulsionate de cresterea pe segmentul bomboanelor

Mihai Georgescu, directorul general al companiei Wrigley Romania: O consecinta a intensificarii competitiei este diminuarea segmentelor de nisa, astfel incat va trebui sa ne multumim cu nise mai mici. In timp, ne vom obisnui si cu rate de crestere a pietei mai temperate.

28.02.2008, 20:27 154

Wrigley Romania, subsidiara celui mai mare producator de guma de mestecat, a realizat vanzari de 204,8 mil. lei (61,4 mil. euro) anul trecut, in crestere cu 21% fata de 2006.
"Anul 2007 ne-a adus cea mai puternica accelerare a business-ului din ultimii 5-6 ani. Evolutia vanzarilor Wrigley Romania a fost sustinuta in principal de cresterea consumului, influentata la randul sau de majorarea puterii de cumparare si a ofertei de pe piata produselor zaharoase", a spus Mihai Georgescu.
Dintre competitorii directi ai Wrigley in Romania, Cadbury si Perfetti Van Melle detin facilitati locale de productie. Pe piata dropsurilor mai activeaza un producator local cu capital romanesc, Feleacul. Cadbury a intrat puternic pe piata ciocolatei si a produselor zaharoase anul trecut, prin achizitia producatorului Kandia-Excelent, insa nu a facut nicio miscare pana acum pe segmentul gumei de mestecat. La nivel international, Cadbury este un competitor important al Wrigley pe piata gumei de mestecat si pe cea a dropsurilor.
Segmentele jeleuri si bomboane mentolate i-au adus cele mai mari cresteri subsidiarei locale a Wrigley.
Brandul Juicy Fruit a ajuns anul trecut la o cota de piata de circa 30% pe segmentul jeleurilor, aceasta fiind aproape dubla fata de valoarea din 2006, potrivit datelor Nielsen citate de Georgescu. La randul lor, bomboanele Winterfresh detin circa 66% din segmentul dropsurilor mentolate.
Cota de piata a companiei pe segmentul bomboanelor a ajuns anul trecut la 40% si a atins astfel obiectivul setat de Georgescu in 2006.
"Piata de bomboane reprezinta aproximativ o treime din piata gumei de mestecat. Daca ne uitam la alte tari din regiune, Polonia, Cehia sau Ungaria, cele doua segmente sunt egale ca valoare", precizeaza managerul.
Acesta estimeaza astfel, pentru urmatorii 5-10 ani, o crestere de cel putin trei ori a segmentului bomboanelor fata de nivelul actual. In acest timp, vanzarile de guma de mestecat vor evolua mai putin spectaculos, dat fiind ca acesta se afla intr-un stadiu mai avansat de dezvoltare. Consumul anual de guma de mestecat in Romania era situat in 2007 la 72 de lame pe cap de locuitor, potrivit datelor furnizate anterior de Wrigley. Spre comparatie, in Polonia consumul este similar, insa in Cehia, acesta era anul trecut de 106 lame pe cap de locuitor.
Anul trecut, cresterea pietei locale de guma de mestecat s-a majorat cu circa 13-15%, conform estimarilor companiei.
Wrigley Romania detine unul dintre cele mai mari portofolii locale ale producatorului american, ca numar de produse. Cu toate acestea, Georgescu spune ca este loc pe piata pentru mai multe lansari de produse.
"Intotdeauna ideea de a aduce noi produse pe piata locala porneste de la feed-back-ul consumatorilor, de la identificarea unor nise. O consecinta a intensificarii competitiei este diminuarea segmentelor de nisa, astfel incat va trebui sa ne multumim cu nise mai mici. In timp, ne vom obisnui si cu rate de crestere a pietei mai temperate", adauga directorul Wrigley Romania.
Portofoliul Wrigley Romania cuprinde, in prezent, aproape 100 de produse, toate acestea fiind importate, deoarece compania nu detine nicio fabrica pe piata romaneasca in acest moment.
Anul trecut, compania a adus pe piata 14 produse noi (inclusiv arome noi) pe segmentul gumei de mestecat si alte cinci pe segmentul bomboanelor.
Georgescu spune ca demararea productiei Wrigley in Romania a fost o optiune evaluata in trecut de catre compania americana, fara a se ajunge insa la o decizie favorabila pietei locale. Un factor important al cresterii costurilor companiei in acest an este deprecierea leului care defavorizeaza importatorii.
In urma cu aproximativ patru ani, Wrigley a achizitionat la nivel international divizia Kraft Foods de produse zaharoase, care avea facilitati de productie si in Romania.
Fabrica de bomboane (fara segmentul pralinelor) Kraft Foods de la Brasov a facut parte initial din pachetul care a fost discutat intre Wrigley si Kraft, insa Wrigley a hotarat ulterior sa nu preia si facilitatile de productie din Romania.
In anul 2006, Kraft a anuntat vanzarea bomboanelor Sugus si Silvana catre Kandia-Excelent, tranzactie care s-a ridicat la circa 10 mil. euro. Dupa preluarea Kandia-Excelent de catre Cadbury, acestea au intrat in portofoliul companiei englezesti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO