Companii

Vincon: exporturile de vin vor creste cu 20%

11.04.2008, 16:03 43

Producatorul de vinuri Vincon Vrancea, unul dintre principalii jucatori din industrie, si-a bugetat pentru acest an o crestere cu peste 20% a exporturilor, in conditiile in care in 2007 acestea reprezentau circa 5% din cifra de afaceri. Acest avans va fi sustinut de intrarea pe noi piete, in principal din Uniunea Europeana.
"Anul 2007 a fost un an dificil pentru Vincon Vrancea, un an care pe de o parte a inceput cu cresterea masiva a importurilor odata cu aderarea Romaniei la UE si pe de alta parte a reprezentat anul in care compania a pierdut un brand important, respectiv Milcov. Cu toate acestea, am incheiat anul 2007 cu o crestere de 6% fata de anul 2006, cifra de afaceri ajungand la 35 mil. euro", a spus Dan Ghejan, director de vanzari si marketing al Vincon.
Pentru 2008, producatorul si-a bugetat o cifra de afaceri de circa 40 mil. euro, cu 14% mai mult decat nivelul din 2007, insa peste cresterea piete vinului, estimata la 7-8%.
Investitiile derulate de Vincon anul trecut au fost de circa 4 mil. euro si s-au concretizat in reconversia vitei-de-vie, in tehnologie si in marketing.
"In 2008, Vincon Vrancea va investi peste 8 milioane de euro, din care peste 2,5 mil. euro in reconversia si restructurarea vitei-de-vie. De asemenea vor continua investitiile in imbunatatirea tehnologiei de productie si vinificatie, un prim pas facandu-se prin achizitionarea unei noi linii de productie", a mai spus Ghejan.
In ceea ce priveste bugetul de marketing, acesta ar urma sa inregistreze un plus de 40%. In acest an, Vincon va continua comunicarea pentru Beciul Domnesc (brand premium), 7 Pacate (brand din segmentul mediu), urmand ca in perioada urmatoare sa inceapa comunicarea pentru brandul Muscatel. Potrivit datelor furnizate de companie, brandurile din portofoliul Vincon Vrancea cu cele mai mari vanzari au fost Casa Vrancea, Beciul Domnesc si 7 Pacate.
Vincon Vrancea exploateaza peste 2.150 de hectare de vita-de-vie in podgorii precum Husi, Panciu, Odobesti, Cotesti, Cernatesti si Oltina.
Compania activeaza pe o piata estimata la 450 mil. euro, iar principalii sai concurenti sunt Murfatlar, Cotnari si Jidvei. Potrivit datelor furnizate de compania de cercetare de piata MEMRB, primii cinci jucatori (Murfatlar, Vincon, Jidvei, Cotnari si Vinexport Focsani) au inregistrat anul trecut o cota de piata de 63,9%.
Vanzarile de vin prin intermediul super si hipermarketurilor au continuat sa castige teren in fata vanzarilor prin canalele traditionale precum hotelurile si restaurantele, ajungand la finalul anului trecut la o pondere de 70,9% in total, comparativ cu 67,9% in 2006, potrivit MEMRB. Anul 2007 a marcat concurenta deschisa dintre vinurile locale si cele de import, insa cu toate acestea, ascensiunea celor din urma nefiind atat de puternica pe cat se estimase initial. Anul trecut a adus insa si inchiderea magazinelor din Bucuresti a doi retaileri specializati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO