Companii

Vinexport isi dubleaza investitiile in promovare

07.01.2008, 17:28 46

Compania Vinexport Focsani, unul dintre principalii producatori de vin de pe piata locala, va investi anul viitor circa un milion de euro net in promovare, dublu fata de anul acesta.
"Bugetul alocat pentru promovare in 2007 a fost de aproximativ 500.000 de euro, folosit in special la activitati de promovare BTL, degustari, sampling, targuri de vinuri, promovare in-store. In 2008, ca si medii de promovare vom intra si pe partea de promovare ATL, alaturi de cea de BTL, dar si cu activitati intense legate de evenimente", a spus Ciprian Bogoi, brand manager al Vinexport Focsani.
Planul de afaceri de 14,8 mil. euro, bugetat pentru 2007, ii asigura producatorului din judetul Vrancea un loc intre primii cinci jucatori din industria de profil. Pentru 2008, compania si-a bugetat o crestere de 10% atat la nivelul cifrei de afaceri, cat si al profitului.
Compania produce vinuri din gamele Feteasca Neagra, Babeasca Neagra, Sauvignon Blanc, Galbena de Odobesti, Feteasca Regala, Muscat Ottonel, Cabernet Sauvignon sau Riesling Italian.
Recent, Vinexport a lansat pe segmentul vinurilor spumoase Afrodita.
"Vinexport estimeaza pentru primul an de la lansarea pe piata a gamei Afrodita vanzari in valoare de 2,5 milioane de lei. Perioada sarbatorilor aduce 60% din totalul vanzarilor propuse", au spus reprezentantii Vinexport.
Valoarea pietei vinurilor spumante si spumoase este de circa 40 mil. lei (11,7 mil. euro), iar ritmul de crestere este estimat la 30% pentru anul 2008, potrivit reprezentantilor Vinexport.
"Desi piata spumantelor si spumoaselor este din ce in ce mai diversificata, consumul acestor vinuri speciale este unul redus pe cap de locuitor, sub un litru, in timp ce in Europa consumul este in medie de 1,5-2 litri. Una dintre explicatii este legata de comportamentul consumatorului roman, de a consuma vinuri spumante si spumoase cu precadere la ocazii festive, fiind percepute ca bauturi de lux", au explicat reprezentantii Vinexport.
Vinexport exploateaza vita-de-vie din Dealurile Vrancei si Dealurile Moldovei, atat in proprietate, cat si arenda, suprafata totala fiind de 500 de hectare. In 2007, compania a avut programata inceperea achizitiilor de terenuri cultivate cu vita-de-vie in zona Vrancea.
Tot anul acesta, compania a derulat investitii de circa un milion de euro, bani destinati tehnologizarii, renovarii si activitatii de marketing.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO