Companii

Virgil Mailat, Bere Mures: Integrarea in UE ne-a scos de pe piata din Republica Moldova

Virgil Mailat, Bere Mures: Integrarea in UE ne-a scos de pe piata din Republica Moldova

Click pentru imaginea marita

11.06.2007, 21:49 92

Virgil Mailat, directorul general si unul dintre cei sase actionari ai Bere Mures, a doua companie cu capital autohton de pe piata berii, spune ca integrarea Romaniei schimba destinatiile de export ale producatorilor locali.
Dupa ce exporturile catre Republica Moldova au cazut din cauza taxelor, compania se uita spre pietele din Ungaria si Bulgaria. "Aveam depozit, vindeam pe piata din Republica Moldova, dar ne-am retras, iar acum incercam sa ne extindem catre Ungaria, eventual Bulgaria", a spus Virgil Mailat.
El a adaugat ca, din pacate, la doua luni dupa aderare, s-a simtit un soc in vanzarile de bere din Romania, prin invazia produselor din Bulgaria. "Sudul tarii e plin cu bere bulgareasca, cu preturi de dumping, volume mari la preturi mici", a remarcat Mailat.
Directorul general al Bere Mures a completat ca, pentru a creste competitivitatea companiei va incearca sa intre de anul viitor pe segmentul berii la sticla, implicit prin investitii legate de imbuteliere. In prezent, compania produce numai bere la PET, sub brandurile Neumarkt, Dracula si Sovata.
"La inceput eram prezenti pe acest segment, insa cu cativa ani in urma l-am parasit. Am fost primii din Romania care am vandut bere la pet, o surpriza pe piata care a dat roade. Suntem siguri ca vom avea succes si la sticla, in conditiile in care la restaurante berea la pet nu merge", a afirmat Virgil Mailat.
In perioada 2005-2007 compania deruleaza un program de investitii de 9 milioane de euro in modernizarea fabricii, circa 5 milioane de euro fiind bugetate pentru 2007. Pana la finele acestui an, Bere Mures urmeaza sa finalizeze investitiile in modernizarea sectiei de fermentare adaugand o linie complet automatizata, precum si instalarea noii linii de imbuteliere, a carei capacitate va ajunge de 25.000 sticle pe ora, investitie ce va intra in functiune in 2008. "Dupa finalizarea proiectului de investitii estimam o capacitate de productie anuala de aproximativ 2 milioane de hectolitri de bere, fata de 1,6 milioane de hectolitri in prezent", mai spune Mailat. In opinia sefului de la Bere Mures, capacitatea de productie nu mai este atat de importanta, instrumentele de marketing si de promovare aflandu-se in prim-plan.
Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 211,5 milioane de lei (60 mil. euro), in crestere cu 33% fata de 2005. Bere Mures a vandut anul trecut 100 de milioane de pet-uri, adica 1,35 milioane de hl de bere, din care circa 1,24 milioane hl. berea Neumarkt, restul fiind marcile Dracula si Sovata. Totodata, compania produce si in sistem private label, sub marcile Aro - pentru lantul Metro Cash&Carry si Tip - pentru lantul de hipermaketuri Real.
Anul acesta, compania a intrat pe piata de apa minerala prin lansarea brandurilor Cezara si apa plata Cheile Cibului.
Virgil Mailat este "berar" de 33 de ani si a infiintat doua afaceri profitabile in industria berii, fiind unul dintre putinii jucatori cu actionariat local care isi face loc pe o piata dominata de filialele locale ale Heineken, InBev, Ursus Breweries si Carlsberg.
Dintre actualii actionari ai Bere Mures, cinci au fost angajati ai Silva Reghin, unde s-a produs celebra bere Bucegi. Directorul general, Virgil Mailat, considera ca firma pe care a creat-o a rezistat tranzitiei si e convins ca va face fata cu brio si concurentei din Uniunea Europeana.
Inginer de industrie alimentara, Virgil Mailat a reusit, impreuna cu ceilalti colaboratori ai sai, la interval de 20 de ani - respectiv 1974 si 1994 - sa porneasca de la zero doua afaceri profitabile in industria romaneasca a berii, respectiv "Silva" la Reghin si "Bere Mures" in Ungheni, localitate din apropierea Targu Muresului.
"In 1990 am inceput cu o fabrica mica de bere in Reghin, in curtea in care locuiam, fiind, alaturi de Timisoara, singurele centre particulare, la nivel de IMM din tara. Apoi am inchiriat spatii in Ungheni, iar in 2004 am scos prima sarja de bere. Initial am produs racoritoare, si din banii castigati ne-am imprumutat si am inceput investitia. De atunci ne tot dezvoltam, iar actionariatul a ramas aceeasi", povesteste Mailat. Intre timp, in Romania au aparut marile branduri europene, care au ridicat nivelul pietei. "E o concurenta dura, in care altii au cazut, iar noi am rezistat si ne-am dezvoltat continuu. E greu sa gasesti si sa mentii angajati calificati pentru ca ii ia concurenta, de aceea pentru noi politica de personal este extrem de importanta", spune directorul general al Bere Mures.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO