Companii

Vlad Seitan, OMV Mineraloel: Vom avea 300 de benzinarii in Bulgaria, Serbia si Romania pana in 2010

Vlad Seitan, OMV Mineraloel: Vom avea 300 de benzinarii in Bulgaria, Serbia si Romania pana in 2010

Vlad Seitan, marketing manager Romania, Bulgaria, Serbia in cadrul OMV Romania Mineraloel: 20% din clienti nu cumpara produse petroliere, ci sunt atrasi in benzinarii numai de segmentul de servicii non-oil. Practic, prin introducerea acestor servicii, am castigat o cincime din baza de clienti de acum, clienti pe care nu-i puteam castiga daca ne rezumam doar la statutul de distribuitor de produse petroliere.

19.07.2007, 18:47 507

OMV Romania Mineraloel, companie preluata anul trecut de catre Petrom, care administreaza retele de benzinarii aflate sub brandul OMV din Romania, Serbia si Bulgaria, intentioneaza sa ajunga la un numar de 300 de benzinarii in regiune, cu 103 mai multe decat are in prezent.
Investitiile vor fi derulate de catre Petrom, cea mai mare companie romaneasca, si s-ar putea ridica la peste 200 de milioane de euro tinand cont de faptul ca investitia intr-o singura statie poate ajunge si pana la 2 milioane de euro. Petrom a preluat in ianuarie 2006 178 de benzinarii OMV din Bulgaria, Serbia, Muntenegru si Romania intr-o tranzactie de 234 de milioane de euro.
"Pana in anul 2010, reteaua OMV va ajunge la 300 de statii in Bulgaria, Serbia si Romania. In prezent, reteaua este formata din 80 de statii in Bulgaria, 44 in Serbia si 73 in Romania. Pana la sfarsitul anului, vom deschide inca 5 statii in Bulgaria si 13 in Serbia, investitia in fiecare noua benzinarie ridicandu-se la 1,5 - 2 milioane de euro. In Romania, reteaua nu va fi extinsa in aceasta perioada, urmarindu-se in principal dezvoltarea partii de servicii", spune Vlad Seitan, retail manager Romania si marketing manager Romania, Bulgaria, Serbia in cadrul OMV Romania Mineraloel.
Extinderea pe pietele din Bulgaria si Serbia se va face tot sub brandul OMV, cu toate ca retele din aceste tari sa afla sub conducerea Petrom. Motivul care sta la baza acestei decizii este faptul ca majoritatea clientilor din aceste tari sunt deja obisnuiti cu brandul OMV.
"Preluarea retelei OMV din Romania, Bulgaria si Serbia de catre Petrom ii plaseaza pe ambii parteneri intr-o situatie de castig. Pe de o parte, se face un transfer de know-how catre Petrom, iar de cealalta parte Petrom isi poate indeplini obiectivul de a deveni un hub regional", explica Seitan.
Pe piata romaneasca, urmatorul posibil serviciu care va fi implementat in reteaua de benzinarii OMV va fi plata facturilor la uilitati. "In paralel cu dezvoltarea acestui serviciu, vom incerca sa aducem servicii prin care clientii sa-si poata plati facturile la telefon, cablu, sa-si cumpere bilete la transport aerian si terestru sau bilete la diferite evenimente", mai precizeaza reprezentantul OMV Mineraloel.
Cel mai nou serviciu anuntat de catre OMV a fost un parteneriat incheiat cu Unicredit Leasing prin interemediul caruia clientii Unicredit pot plati in reteaua OMV ratele la leasing.
Potrivit acestuia, introducerea unui serviciu auxiliar, complet separat de distributia de produse petroliere a dus la o crestere cu 10% a fluxului de clienti, fara a fi nevoie de campanii de promovare speciale.
Impreuna cu segmentul de produse alimentare, bauturi si restaurante, incasarile din segmentul non-oil au ajuns la aproximativ 25% din totalul incasarilor inregistrate de companie.
"20% din clienti nu cumpara produse petroliere, ci sunt atrasi in benzinarii numai de segmentul de servicii non-oil. Practic, prin introducerea acestor servicii, am castigat o cincime din baza de clienti de acum, clienti pe care nu-i puteam castiga daca ne rezumam doar la statutul de distribuitor de produse petroliere. Avand in vedere strategia OMV Romania de dezvoltare a gamei de servicii non-oil si tendinta de crestere a importatei acestui segment, anticipam si o crestere a procentului de clienti care apeleaza numai la aceste servicii, fara a achizitiona carburant", spune Seitan.
Potrivit reprezentantului OMV Mineraloel, o mare contributie la afacerile inregistrate pe piata locala o au contractele incheiate cu flotele de masini.
Portofoliul pentru flotele de masini este compus din doua categorii: marii transportatori si companiile multinationale. Avem in portofoliu companii precum Eurolines si peste 1.000 de clienti pe segmentul de multinationale. Aceste conturi aduc 35-40% din volumul de carburant vandut", spune Seitan.
In comparatie cu piata din Bulgaria, cea locala este mult mai dezvoltata la nivelul serviciilor oferite in benzinarii.
"Bulgaria este intr-o faza incipienta in ceea ce priveste serviciile din statiile de distributie a carburantilor. Din punctul de vedere al consumatorului, nu sunt diferente foarte mari, dar consumatorul bulgar este mai sensibil la ceea ce inseamna preturi", a conchis reprezentantul OMV.
OMV Romania a inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de 343 de milioane de euro. Rezultatele pentru 2006 nu sunt deocamdata disponibile la nivel individual, acestea regasindu-se la nivel consolidat in bilantul Petrom Group.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO