Companii

Volkswagen extinde reteaua cu investitii de 25 mil. euro

28.05.2009, 16:13 26

Reteaua Volkswagen, marca reprezentata de Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de profil, se va extinde in acest an cu trei noi spatii in Piatra Neamt, Targoviste si Constanta, potrivit oficialilor companiei.

"Investitia totala a celor trei noi centre din Piatra Neamt, Targoviste si Constanta este de peste 25 mil. euro", a spus Matei Albulescu, directorul de marca al VW autoturisme.
In prezent reteaua Volkswagen este alcatuita din 28 de centre autorizate.
In primele patru luni ale acestui an vanzarile autoturismelor VW au inregistrat un declin de 43% comparativ cu perioada similara a anului trecut la 3.616 unitati, in conditiile in care piata masinilor de import a scazut cu 48%. Cota de piata a marcii a inregistrat un avans de la 7,1 la 8,1%.
"In 2009 ne-am propus sa atingem o cota de piata de 9%. Un volum exact nu se poate inca stabili datorita evolutiei pietei. Stocul il negociem in fiecare luna, in functie de livrari. In conditiile actuale nu am schimbat nimic in politica de gestionare a stocului", a subliniat Albulescu.
Cel mai bine vandut model Volkswagen pe piata locala in primele patru luni ale acestui an este Golf, cu 1.172 de unitati, in scadere cu 25% comparativ cu perioada similara a anului trecut, urmat de Jetta cu 1.110 de masini, in scadere cu 44% si Passat cu 1.084 de unitati, in scadere cu 37%.
Potrivit sefului VW in contextul economic actual clientii se orienteaza foarte mult dupa discounturi, acestea influentand cel mai mult vanzarile unui anumit model.
"Toata lumea crede ca se va ajunge la reduceri de pana la 80%, dar acest lucru este exclus. Am remarcat o crestere a vanzarilor in segmentele mici. In prezent clientul incearca sa renunte la optionalele de care nu au neaparat nevoie. Putem spune ca in general clientii se orienteaza cel mai mult acum catre modele precum Polo sau Golf", a spus Matei Albulescu.
In cazul utilitarelor VW, declinul a fost mai puternic, in contextul in care piata a scazut cu peste 70%.
"Evolutia vanzarilor vehiculelor utilitare VW a fost puternic afectata, piata acestora fiind mai afectata decat cea a autoturismelor. In primele cinci luni Volkswagen Autovehicule Comerciale a inregistrat un declin de 50%, in timp ce piata a scazut cu peste 70%", a spus Eugen Grigoras, directorul de marca VW Comerciale din cadrul Porsche Romania.
Potrivit directorului VW Comerciale marca a inregistrat o crestere de 2,5% puncte procentuale, ajungand la 11,5% din piata vehiculelor comerciale. In primele patru luni vanzarile VW Comerciale au atins un nivel de 446 de unitati, fata de 1.124 de comerciale in perioada similara a anului trecut.
"Ponderea vehiculelor comerciale returnate nu este la fel de mare ca in cazul autoturismelor. Un vehicul comercial produce bani si sunt ultimele la care se renunta in cadrul unei afaceri", a subliniat Grigoras.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO