Companii

VW: Serviciile vor conta mai mult decat pretul masinii

VW: Serviciile vor conta mai mult decat pretul masinii

In vara acestui an Porsche Romania a lansat pe piata locala noul Passat CC, din care a vandut 278 de unitati pana in prezent

30.10.2008, 14:39 29

Serviciile din cadrul retelei de service a unei marci vor conta pentru clienti mai mult decat pretul de achizitie, potrivit lui Matei Albulescu, directorul de marca al Volkswagen.

"Serviciile din unitatile de service vor ajunge ca pe termen lung sa fie mai importante decat pretul de achizitie, la fel de mult va conta imaginea de marca si cat de repede se devalorizeaza in timp", a spus Matei Albulescu.
Reteaua VW numara 25 de dealeri cu centre complete, ultimul deschis fiind in Bucuresti, de catre Midocar, primul importator VW de pe piata locala. In perioada urmatoare urmeaza a fi deschise noi centre in Alba Iulia, Piatra-Neamt, Targu-Jiu si Focsani. "Investitia realizata intr-un dealer Volkwagen este de aproximativ 3 milioane de euro, fara a lua in calcul si terenul de aproximativ 10.000 mp necesar", a spus Albulescu care a subliniat ca intr-un dealer auto lucreaza in medie intre 80 si 100 de persoane, luand in calcul de la personalul de paza pana la cel administrativ.
Vanzarile de autoturisme Volkswagen au continuat sa scada si in primele noua luni cu 5%, la un nivel de 16.114 unitati, in timp ce la nivelul lunii septembrie declinul a fost de 10%, potrivit statisticilor APIA. Cota de piata a autoturismelor VW a fost de 7,2% la nivelul primelor noua luni, in timp ce in prima jumatate nivelul era de 7%.
"Volkswagen 'face' mai putin rau decat piata. Cu toate ca vanzarile marcii au scazut, cota de piata a inregistrat o crestere la nivelul lunii august", a spus directorul VW.
In vara acestui an Porsche Romania a lansat pe piata locala noul Passat CC, un model coupe cu patru usi realizat pe platforma modelului Passat, dupa aceeasi idee ca si Mercedes-Benz CLS. Vanzarile acestuia au inregistrat pana acum 278 de unitati comercializate, iar in septembrie s-au vandut 109 modele, volum aflat la o treime din cel al unui Passat sedan. "Au existat clienti care s-au reorientat dinspre Passat catre Passat CC, in special in ceea ce priveste versiunea de top a acestuia. La Passat cele mai bine vandute sunt in special cele mai ieftine. Pentru Passat CC nu exista stoc prea mare, deoarece exista pe piata o cerere ridicata. Timpul de asteptare pentru acesta este de 2,5-3 luni", a subliniat Matei Albulescu.
La jumatatea lunii noiembrie gama VW se va extinde cu cea de-a sasea generatie a modelului Golf, cel mai bine vandut model al constructorului german la nivel mondial, care are preturi cuprinse intre 14.453 de euro cu TVA si 22.699 de euro. "Lansarea noilor modele vor contribui la cresterea VW pe final de an, ceea ce va determina ca volumul din 2008 sa fie similar cu cel din 2007", a spus Albulescu
Numarul inmatricularilor de autoturisme second-hand de import s-a dublat la noua luni, la 168.339 de unitati, fata de aceeasi perioada din 2007, iar inregistrarile de masini noi si-au incetinit scaderea consemnata in lunile anterioare, raportand un minus de 1,4%, la 228.497 de unitati.
Tiguan, SUV-ul compact al VW, are un obiectiv de 1.800 de unitati pentru 2008, in conditiile in care in momentul lansarii, in luna ianuarie, obiectivul fixat era de 1.000 de unitati, iar in luna octombrie a anului trecut, cand a fost anuntat modelul in cadrul Salonului Auto de la Bucuresti. "Importurile de autoturisme second-hand au lovit in toata piata. Dar, intr-un final, toti actualii clienti de masini la mana a doua vor ajunge sa-si cumpere un automobil nou. Cu toate ca cea second-hand este cu cateva mii de euro mai ieftina la achizitie, diferenta se pierde atunci cand apare un defect, deoarece nu exista garantie", a spus Albulescu.
Pretul mediu al unui VW s-a mentinut relativ constant in ultimii doi ani, la o valoare cuprinsa intre 18.500 si 19.500 de euro, fara TVA, ceea ce ar determina o cifra de afaceri pentru divizia de autoturisme a VW de aproximativ 442 de milioane de euro in acest an.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO