Companii

Whisky-ul Jack Daniel’s vinde de peste 8 milioane de euro în două luni

Whisky-ul Jack Daniel’s vinde de peste 8 milioane de...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

01.01.2014, 12:12 1248

Jack Daniel’s, cea mai vândută marcă de whisky de pe plan local, înregistrează în ultimele două luni vânzări de circa 290.000 de litri (peste 400.000 de sticle de 0,7 litri ), adică 30% din totalul vânzărilor dintr-un an, cu o valoare estimată la peste 8 milioane de euro, arată o analiză ZF pe baza datelor furnizate de compania BDG Import, cea care distribuie pe piaţa din România whisky-ul Jack Daniel’s.

Anul trecut brandul a înregistrat vânzări de 955.000 de litri, dintre care 936.000 de litri au fost Jack Daniel’s, 9.000 de litri Single Barrel, în timp ce Gentleman Jack a avut vânzări de 9.900 de litri. Preţul unei sticle de Jack Daniel’s ( 0,7 litri ) începe de la circa 20 de euro pe rafturile hipermarketurilor şi supermarketurilor.

“Pentru vânzări, perioada sărbătorilor de iarnă nu înseamnă numai luna decembrie, ci şi noiembrie. Ca atare, evaluăm performanţa în această perioadă cumulat pe aceste două luni. Iar în general, în această perioadă, ponderea vânzărilor de Jack Daniel’s (ca de altfel, pentru majoritatea brand-urilor din această categorie) se situează în jurul valorii de 30% din totalul vânzărilor anuale”, a declarat pentru ZF Daniel Dobrita, sales director în cadrul BDG Import, cel mai mare importator de băuturi spirtoase din România, luând în calcul cifra de afaceri.

Dobrita spune că în lunile noiembrie şi decembrie ale acestui an brandul Jack Daniel’s înregistrează o creştere de 8-10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

„În ciuda dificultăţilor întâmpinate în acest an legate de majorările de preţuri (datorită creşterilor de accize) sau a scăderii consumului, estimările pentru această perioadă ne arată că vom înregistra o creştere a vânzărilor de Jack Daniel’s faţă de aceeaşi perioadă a  anului trecut situată între 8% şi 10%”, a completat el.

Piaţa de whisky, evaluată la 85 mil. euro, este do­minată de zece branduri im­por­ta­te, aces­tea acoperind anul trecut aproape 90% din consum. Whisky-ul este al patrulea cel mai vândut sortiment de băuturi spirtoase, după băuturile cu arome (rachiu), vodcă şi brandy, pierzând în ultimii ani teren în faţa unor băuturi mai uşor „mixabile“, aşa cum este vodca. În timp ce media consumului de whisky nu se situează nici măcar la 0,5 litri per capita anual, în cazul vodcii consumul este de două ori mai mare, conform ultimelor date ale companiei de cercetare de piaţă IWSR. Datele IWSR arată că segmentul a scăzut anul trecut în volum cu 2%.

Jack Daniel’s, J&B şi Ballantine’s sunt primele trei cele mai vândute mărci de whisky din România, totalizând împreună un volum de aproximativ 2,5 milioane de litri, cu o valoare la raft de circa 50 milioane euro, conform calculelor ZF

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO