Companii

Whiteland a investit 6 mil. euro in logistica si productie pentru a adauga nume noi pe lista furnizorilor

29.11.2007, 16:07 102

Vanzarile Whiteland au crescut cu 18% in primele noua luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2006 si ar putea ajunge la peste 78 mil. euro la finele lui 2007.
George Stefanescu, managerul general al Whiteland Sales & Marketing, spune ca pe lista furnizorilor companiei ar putea fi adaugate nume noi in 2008.
"Investitia in noul centru logistic din Bucuresti, care va fi finalizata la sfarsitul acestui an, ne ofera posibilitatea de a ne extinde portofoliul de clienti. Producatorii autohtoni dezvolta volume tot mai mari in ultima perioada, deci atentia noastra este indreptata si in aceasta directie. In paralel, exista cereri si din partea unor producatori internationali, dar si a lanturilor comerciale internationale", a afirmat Stefanescu.
Investitiile in constructia unui centru logistic in Bucuresti, aflat in vecinatatea sediului Whiteland, sunt estimate de companie la 5 mil. euro.
Distribuitorul activeaza pe piata si cu brandul propriu Don Gustosso, avand in prezent facilitati de productie a sosurilor la Medias.
Whiteland a intrat in anul 2004 pe productie, prin achizitia fabricii de condimente si sosuri Delicatese Food din Medias.
In acest an, Whiteland a investit peste 1,1 mil. euro in constructia unei fabrici de condimente si sosuri la Medias, unde au fost mutate facilitatile de productie de la Copsa Mica. Noua unitate a fost construita pe un teren de 1.400 de metri patrati.
"Acest prim pas va fi urmat de o serie de investitii in linii tehnologice, in scopul majorarii capacitatii de productie si extinderii gamei sortimentale. Avem actiuni promotionale periodice pentru brandul Don Gustosso, iar volumul constant al vanzarilor a adus stabilitate businessului", a mai spus Stefanescu.
In opinia sa, dezvoltarea unei marci proprii aduce complexitate business-ului unui distribuitor alimentar.
"Prin productie, depasim granitele serviciilor de distributie si vanzari, patrunzand in sfera marketingului si la nivel de strategie, nu doar de implementare. In plus, portofoliul existent de produse si volumele dezvoltate ne permit sa integram brandul propriu in sistemul nostru logistic in conditii de cost eficiente", a argumentat managerul.
Whiteland este o companie specializata pe distributia la temperatura controlata.
In portofoliul companiei au intrat anul trecut mezelurile producatorului german Reinert, bauturile energizante Hi Level si Tantra si cafeaua ready-to-drink Cafia Espresso si Cappuccino.
Distributia la temperatura controlata este inca un segment de piata slab dezvoltat pe piata romaneasca, din cauza lipsei investitiilor din partea unor companii mari.
In plus, majoritatea producatorilor de alimente precum mezeluri sau lactate au mers pana acum pe propriul sistem de distributie, fara a externaliza acest serviciu.
"Volumele de acum, foarte disipate, nu sunt inca atractive pentru furnizorii logistici internationali. Cu toate acestea, exista firme de distributie internationale care au venit in Romania la solicitarea producatorilor internationali cu care lucreaza. Acestea sunt dedicati producatorilor cu care lucreaza la nivel intenational", a declarat Andrei Rusu, director general al Whiteland Logistics. Whiteland concureaza in principal cu Macromex, companie care distribuie produse precum margarina Linco sau branza President, si Agroalim Distribution care face parte din grupul american Smithfield Foods.
Pe acelasi segment de piata activeaza in prezent si companii mai mici, dezvoltate de investitori romani si avand afaceri sub 5 mil. euro, printre care se numara Serpico - distribuitorul legumelor congelate Bonduelle.
Stefanescu a mai spus ca intararea Romaniei in UE a determinat majorarea bugetelor de comunicare pe piata bunurilor de larg consum.
Intrarea in Uniunea Europeana a atras dupa sine o crestere a competitivitatii la nivelul intregii piete FMCG (bunuri de larg consum - nr. red.), impletita si cu o crestere a presiunilor exercitate de retelele internationale de retail asupra producatorilor.
De aceea, in acest an, bugetele de comunicare au crescut mult in majoritatea domeniilor, promovarea devenind din ce in ce mai agresiva", a completat managerul Whiteland.
Anul trecut, Whiteland a inregistrat o cifra de afaceri consolidata de aproximativ 64,5 mil. euro, in crestere cu 28% fata de 2005.
Distribuitorul si-a reorganizat activitatile in 2006, prin infiintarea societatii Whiteland Logistics specializata in servicii logistice si transport de marfuri.
Whiteland activeaza astfel pe piata prin doua companii, Whiteland Import Export si Whiteland Logistics. Whiteland a fost infiintata in anul 1993 de australianul James Kodor care detine 60% din afacere, impreuna cu un asociat roman de profesie avocat.

Andrei Rusu, director general al Whiteland Logistics: Volumele de acum, foarte disipate, nu sunt inca atractive pentru furnizorii logistici internationali. Cu toate acestea, exista firme de distributie internationale care au venit in Romania la solicitarea producatorilor internationali cu care lucreaza. Acestea sunt dedicati producatorilor cu care lucreaza la nivel intenational

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO