Companii

Ziarul Financiar publică în octombrie cea de a şasea ediţie a anuarului „Who’s Who in Business – Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business“

Ziarul Financiar publică în octombrie cea de a şasea...

Autor: Adelina Mihai

22.09.2013, 22:12 397

Banca Transilvania, liderul pieţei de bunuri de larg consum P&G sau furni­zo­rul de servicii IT IBM România sunt doar câteva dintre organizaţiile care şi-au schimbat şeful în ultimul an, iar traseul profesional al noilor directori, precum şi al altor manageri nou-intraţi în anuar, va fi prezentat pentru a oferi un model de urmat pentru tinerii manageri care ţintesc o poziţie de top.

Ca element de noutate, ediţia din 2013 a anuarului va aduce în prim-plan concluziile rezultate în urma centra­lizării chestionarelor completa­te de executivii de top: care sunt, în opinia lor, cele mai importante rea­lizări în business în 2013, ce lideri români sau străini apreciază cel mai mult, dar şi ce preferinţe au în materie de telefoane sau maşini personale sau de serviciu.

Pe lângă aceste analize, informaţii precum data naşterii, studiile absolvite, locul de muncă anterior sau certi­ficările şi programele de MBA urmate de managerii de top creează un profil complet de executiv care merită să intre în clubul select al celor mai importanţi 1.000 de oameni din businessul local.

Indiferent că lucrează în sistemul bancar, în industria farma, în energie, în IT&C sau în sectorul auto, cei care formează echipele de ma­nagement ale compa­niilor locale iau decizii de busi­ness care au impact în întreaga eco­nomie şi influenţează traseul pro­fesio­nal pentru mii de angajaţi.

Ediţia anterioară a anuarului, lansată în octombrie 2012, a arătat că un sfert dintre cei mai importanţi 1.000 de oameni din business sunt executivi străini care provin, de regulă, din ţara de origine a companiei-mamă. Totuşi, ponderea românilor care fac parte din echipele de management ale marilor companii a crescut de la an la an.

Statisticile din 2012 arată că doi din zece executivi sunt proaspăt instalaţi în fotoliile de CEO pentru că pre­de­cesorii săi au fost promovaţi, şi-au în­ce­tat mandatele sau nu au avut perfor­manţe care să justifice menţi­nerea lor în funcţie.

Cu toate acestea, majoritatea ma­nagerilor au reuşit să supravie­ţuiască anilor de criză, având în vedere că mai bine de 70% dintre managerii pre­zenţi în anuarul din 2012 au apărut şi în prima ediţie, din 2008.

 

În 2008 a fost lansat pentru prima dată anuarul, în încercarea de a-i aduce în faţă pe şefii marilor companii de pe cele mai importante pieţe din economie. Unul dintre executivii intraţi încă de atunci în anuar, care a rămas şi în prezent în catalog, este Daniel Boaje, care în 2008 era şef al companiei de credite de consum Cetelem şi care în prezent este directorul general al McDonald's, cea mai mare reţea de restaurante de tip fast-food. În 2009, în anuar era prezentat profilul lui François Fourmont, care a fost director general al Automobile Dacia şi care a avut sarcina, începând din 2003, să se ocupe de programul Logan - maşina care a influenţat piaţa auto la nivel mondial şi a pus cu adevărat bazele industriei auto româneşti. La începutul lui 2010, el a fost înlocuit de francezul Jérôme Olive, un executiv prezent şi anul acesta în clasament. Anul 2011 a fost un an cu mai multe schimbări de top management (180 de nou-intraţi erau în catalog, faţă de 140 - numărul de schimbări înregistrate în urmă cu un an), însă schimbările nu au influenţat – cum se întâmplă în cazul poziţiilor de middle management - şi nivelul salarial al executivilor.

Ediţia din 2012 a anuarului, care are aproape 150 de pagini, a prezentat profiluri de oameni „grei“  din domenii precum servicii financiare, energie, auto, industrie, construcţii & imobiliare, bunuri de larg consum, farma & sănătate, turism & restaurante, media&advertising, servicii profesionale, transporturi şi comerţ şi IT&C.

În 2013, odată cu aniversarea a şase ani de continuitate a anuarului, ZF va lansa şi platforma online dedicată celor mai importanţi 1.000 de manageri de top, iar anuarul va mai cuprinde, pe lângă analizele realizate în mod tradiţional (schimbările de management dintr-o anumită industrie, de exemplu), o serie de interviuri cu executivii nou-intraţi şi analize rezultate în urma centralizării chestionarelor la care au răspuns managerii de top.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 23.09.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO