Proprietăţi

Mai sunt posibile creşteri pe piaţa materialelor de construcţii: Ruukki şi Duraziv au anunţat afaceri mai mari

Autor: Andreea Neferu

09.02.2011, 23:44 65

Doi dintre producătorii de materiale de construcţii careactivează pe piaţa locală, Duraziv şi Ruukki România, au anunţatafaceri în creştere cu 50%, respectiv 18% pentru anul 2010, după ceîn anul 2009 sectorul materialelor de construcţii înregistrase ocontracţie de 28%.

Astfel, Duraziv, producătorul de materiale de construcţiicontrolat de Daniel Guzu, care a fondat şi business-ul de vopseluriFabryo, a înregistrat anul trecut afaceri de 13,5 milioane de euro,în creştere cu 50% faţă de anul anterior. Avansul a fost susţinutîn principal de creşterea vânzărilor de adezivi, de lansarea gameide vopseluri şi tencuieli, precum şi de majorarea preţurilorprofilelor metalice. De asemenea, Guzu a majorat anul trecutnumărul de agenţi de vânzări de la 5 persoane la începutul lui 2009la 17.

Şi pentru anul 2011 Duraziv estimează un avans de cel puţin 25%,în condiţiile în care mizează pe creşterea în continuare a forţeide vânzări şi a eforturilor de distribuţie, dar şi pe o strategiede creare de noi produse.

"De asemenea, am demarat o serie de proiecte de investiţii înproducţia de adezivi şi vopsele, al căror rezultat se va vedea maimult în următorii ani. Lansarea producţiei de vopsele este un altelement cheie pentru dezvoltarea noastră ulterioară", a afirmatGuzu.

De cealaltă parte, producătorul de materiale de construcţiimetalice Ruukki România, sucursala grupului finlandez Rautaruukki,a consemnat în 2010 afaceri în creştere cu 18%, până la circa 80,5milioane de euro, potrivit calculelor ZF care iau în calcul cifrade afaceri a companiei pe 2009 publicată pe Registrul Comerţului,de circa 68,3 milioane de euro. Estimările iniţiale ale RuukkiRomânia vizau un avans de 10% pentru anul precedent.

În condiţiile în care reprezentanţa locală a Rautaruukki seocupă şi de managementul operaţiunilor din Bulgaria, cifra deafaceri cumulată pentru cele două ţări a avansat cu 13%.

Şi la nivel de grup, vânzările s-au majorat cu 35% anul trecut,până la circa 2,4 mld. euro.

"Comenzile au crescut pe toate domeniile pe care activăm. Dinpunct de vedere geografic, cel mai mare avans în acest sens a fostînregistrat în Suedia şi pe pieţele pe care am intrat recent cuproduse speciale de oţel, cum ar fi Brazilia, China şi Turcia", aspus Sakari Tamminen, preşedintele şi directorul executiv alRautaruukki.

Nu toate companiile din industria locală a materialelor deconstrucţii şi-au făcut publice rezultatele pe 2010, însă AsociaţiaProducătorilor de Materiale de Construcţii din România (APMCR)estima la finalul anului trecut că acest sector s-a contractat cu15% în 2010, preconizând că şi în 2011 va consemna un regres de1,5-2,5%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO