Energie pentru afacerea ta

(P) MOL România: un deceniu de la primul card de carburant

(P) MOL România: un deceniu de la primul card de carburant
12.02.2013, 17:00 597

Dacă am face un sondaj de opinie, am afla că mulţi şoferi consideră cardurile de carburant un instrument accesibil, dintotdeauna. O scurtă întoarcere în timp ne arată însă că cum au evoluat aceste servicii şi legătura cu realitatea economică.

Pe baza unui mecanism complex şi integrat la nivel regional, cardurile de carburant au devenit o soluţie de plată pentru că au existat pionieri în acest domeniu, atunci când în România cardul de plastic nu era nici pe departe atât de răspândit ca acum. Pe de altă parte, dacă în prezent pare facil să ai un card de credit, situaţia de acum un deceniu era cu totul alta. În 2002, rata medie a dobânzilor practicate de băncile din România la credite depăşea 35%, iar multe dintre acestea abia începeau să emită carduri bancare de credit.

MOL România aniversează un deceniu de la lansarea cardurilor MOL, instrumente speciale de plată a carburantului. În 2002, atunci când opera doar 39 de benzinării, compania a început dezvoltarea sistemului de carduri pentru carburanţi, similare cardurilor de credit, primele fiind MOL Gold, cu acceptare internaţională şi MOL Silver, pentru reţeaua naţională. Aceste produse de plată sunt şi acum dedicate clienţilor cu un consum lunar de câteva sute de litri de carburant.

Serviciile dezvoltate în jurul cardurilor MOL au fost lansate pe măsură ce economia românească creştea rapid, iar nevoile companiilor erau tot mai mari.

În 2003 MOL România a înfiinţat un departament special dedicat vânzărilor către companii, cu program permanent de client service. Trei ani mai târziu a fost lansat Centrul Virtual de Carduri, care oferă gratuit clienţilor posibilitatea monitorizării şi gestionării online a tranzacţiilor cu cardurile MOL Gold, MOL Silver şi MOL Green.

Utile mai ales transportatorilor, în 2007 au fost lansate serviciile de recuperare de TVA pentru tranzacţiile internaţionale efectuate cu cardurile MOL Gold în timpul deplasărilor în străinătate în interes de afaceri.

Familia de carduri MOL a crescut în 2010 atunci când compania a lansat cardul preplătit MOL Green. Un an mai târziu, utilizatorii acestuia au avut la dispoziţie serviciul de asistenţă tehnică profesională pentru flotele comerciale.

Din 2012 a fost introdus preţul de listă cu varianta preţului optim, prin care transportatorii beneficiază tot timpul de cel mai redus preţ la carburant din reţeaua MOL România.

Cel mai nou serviciu, cardul MOL Blue, este o modalitate de plată prin care atât companiile, cât şi persoanele fizice pot oferi cadouri partenerilor de afaceri şi celor dragi. MOL Blue este unicul card disponibil persoanelor fizice direct din reţeaua de benzinării MOL România, care poate fi utilizat atât pentru achiziţia de carburanţi, cât şi a altor produse din magazinele benzinăriilor.

MOL deţine în prezent 135 de staţii de alimentare în zonele urbane şi pe principalele rute de transport.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO