Eveniment

Aproape 100.000 de romani folosesc telefonia 3G

25.01.2006, 21:01 13

Operatorul Connex Vodafone a anuntat ca numarul utilizatorilor de telefonie 3G din Romania a depasit 97.000. Este pentru prima data de la lansarea serviciului, in primavara anului trecut, cand operatorul face publice aceste date. Connex Vodafone este deocamdata singurul operator care ofera acest tip de servicii in Romania, rivalul Orange anuntandu-si intrarea pe piata pentru primul trimestru al acestui an.

"Ma bucur ca un alt competitor a hotarat sa intre pe segmentul serviciilor 3G, in ciuda scepticismului aratat initial fata de aceasta tehnologie", a spus Liliana Solomon, noul CEO de la Connex Vodafone. "Avem un avans de un an pe aceasta piata si vom beneficia si de experienta de la nivelul grupului, de aceea suntem foarte optimisti asupra perspectivelor noastre".

Ponderea abonatilor din totalul clientilor a urcat la 36% la finalul anului, fata de 34% cu un an in urma, restul fiind reprezentat de utilizatorii de cartele preplatite.

Conform datelor publicate de Vodafone, cel mai mare operator de telefonie mobila din lume, care a cumparat Connex anul trecut, numarul de minute utilizate de clientii din Romania in intervalul septembrie-decembrie 2005 s-a plasat la 1,931 miliarde, in crestere fata de 1,754 miliarde minute in al treilea trimestru al anului trecut.

In Romania, peste 13 milioane de persoane utilizeaza telefonia mobila. Orange avea la finele lunii septembrie 2005 peste 6,2 milioane clienti. Zapp avea la finalul anului circa 370.000 de clienti. La inceputul lunii decembrie, la momentul relansarii, Cosmote a pornit de la circa 50.000 de clienti.

Liliana Solomon crede ca numarul de utilizatori "este doar unul dintre indicatorii care definesc leadership-ul" si ca veniturile si profitabilitatea vor deveni in timp barometre mult mai importante. "Numarul de clienti al operatorilor de telefonie nu va mai fi la fel de relevant ca in prezent, pe masura ce rata de penetrare a telefoniei mobile se va apropia de 100%", a spus Solomon. "In schimb, un indicator mult mai important va fi venitul mediu pe utilizator. Acesta va creste, deoarece clientii vor vedea valoarea pe care o pot obtine din utilizarea completa a serviciilor de telefonie mobila", a spus ea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO