Aterizarea de urgenţă a aeronavei Airbus A320, ce opera pe ruta Bucureşti-Roma sâmbătă dimineaţa, face acum obiectul unei anchete realizate de specialişti din cadrul Autorităţii de Aviaţie Civilă din Italia şi din Ungaria, din specialişti de la compania producătoare Airbus, compania de mentenanţă Lufthansa Tehnik şi Wizz Air.
Valoarea pagubelor suferite de avion în urma aterizării forţate nu este cunoscută încă, potrivit lui David Morgan, şeful piloţilor Wizz Air, venit ieri la Bucureşti alături de Daniel de Carvalho, directorul de comunicare al companiei, pentru a explica ce s-a întâmplat.
Întrebat de ZF care este valoarea contractului de asigurare pe care îl are Wizz Air şi cu ce companie lucrează, oficialii Wizz Air au transmis că această informaţie este confidenţială. La bordul avionului care a aterizat de urgenţă la Roma săptămâna trecută se aflau 165 de pasageri, 4 însoţitoare de bord, românce, pilotul italian şi copilotul croat.
„Înainte de aterizare a fost afişat semnalul că jamba stângă nu este coborâtă. Căpitanul avionului a transferat combustibilul din motorul stâng al avionului, în motorul drept. A fost o aterizare grea, dar pilotul a reuşit să o efectueze. Este prea devreme să spunem care este cauza ce a dus la apariţia acestei probleme, însă în prezent se desfăşoară o anchetă“, a spus David Morgan, menţionând că nu a existat niciun indiciu care să semnaleze această problemă înainte. Aeronava Airbus A320 ieşise din fabrică în urmă cu 13 luni, iar pilotul italian, 49 de ani, Gianluca Rabitti Martini avea 12.000 de ore de zbor la activ.
Ce avioane au mai făcut aterizări de urgenţă din cauza problemelor tehnice
Oficialii companiei Wizz Air au spus că nu s-au mai confruntat cu un astfel de incident. Avioanele companiei aeriene au mai făcut însă aterizări de urgenţă din cauza unor probleme tehnice. În decembrie 2011, o aeronavă a companiei ce trebuia să ajungă în Bergamo s-a întors pe aeroportul din Băneasa (Bucureşti) din cauza desprinderii unor bucăţi din capota motorului, potrivit Pro TV, iar în ianuarie 2010, o aeronavă ce trebuia să opereze pe cursa Bucureşti-Dortmund a fost oprită din cauza unei defecţiuni tehnice. În 2009, un alt avion, cu 147 de pasageri, a aterizat de urgenţă pe aeroportul Traian Vuia (Timişoara) după 20 de minute de la decolare din cauză că trenul de aterizare rămăsese blocat în poziţia deschis. Şi în 2008, un avion a revenit pe aeroportul de pe care decolase (Băneasa) după câteva minute de la decolare din cauza unei probleme tehnice.
Şi celelalte companii aeriene care operează pe piaţa locală au mai avut aterizări de urgenţă din cauza unor defecţiuni tehnice.
Anul acesta, trei persoane au fost rănite şi spitalizate, după ce un avion cu 46 de pasageri şi patru membri ai echipajului, aparţinând companiei româneşti Carpatair, care efectua un zbor intern pentru Alitalia, a ratat aterizarea şi a ieşit de pe pistă pe aeroportul Roma-Fiumicino. Anul trecut, o aeronavă aparţinând companiei Tarom, care venea din Bucureşti, a ieşit de pe pistă la aterizarea pe aeroportul din Iaşi, dar fost redresată în ultimul moment de către piloţi, acest incident fiind anchetat de autorităţi.
Compania low-cost ungară a ajuns de la 17.000 de pasageri transportaţi în 2006 în România la 2,7 mil. pasageri anul trecut. Wizz Air are ca investitor principal fondul american de private equity Indigo Partners.
Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 11.06.2013
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels