ZF 24

BCR: Desi am contactat 90.000 de clienti pentru a le propune reesalonarea creditelor, doar 2.500 si-au restructurat creditele

08.09.2009, 17:37 29

BCR a restructurat credite pentru 2.500 de persoane fizice careau avut restante dupa inceperea crizei, majoritatea imprumuturiipotecare, desi a contactat circa 90.000 de clienti pentru a lepropune aceasta optiune, a declarat directorul diviziei pentrucredite de retail, Stefan Coroianu, citat de Mediafax.

"Programul de restructurare a creditelor a inceput la BCR dinluna aprilie, dupa ce fusese pregatit cateva saptamani inainte. Amincercat sa avem in cadrul acestui program o abordare tintita catreclientii care aveau un comportament ordonat de plata aobligatiilor, dar care dupa lunile octombrie, noiembrie au inceputsa raporteze intarzieri", a afirmat, marti, Coroianu.

El a explicat ca BCR a impartit clientii vizati de o posibilarestructurare a creditelor in trei subsegmente principale: persoaneafectate de somaj, care au inregistrat o majorare a obligatiilorlunare din cauza cresterii dobanzilor sau a cursului de schimb, sauclienti ale caror venituri au scazut semnificativ.

"Pentru fiecare subsegment am incercat sa schitam solutiiparticulare. Astfel, pentru clientii afectati de somaj am acordat operioada de gratie, pentru cei ale caror venituri s-au redus amimplementat o perioada de diminuare a platilor, iar pentru cei alecaror rate au crescut am incercat sa majoram perioada decreditare", a explicat Coroianu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO