Eveniment

Bilantul primei saptamani a programului "Rabla": Cate 2.000 de romani s-au inghesuit sa-si caseze rablele in fiecare zi

Bilantul primei saptamani a programului "Rabla": Cate 2.000 de romani s-au inghesuit sa-si caseze rablele in fiecare zi
28.02.2010, 23:08 39

Mai bine de 10.000 de masini au fost casate in prima saptamanade la demararea programului "Rabla", adica 2.000 de masini pe zi,de patru ori mai multe decat in aceeasi perioada a anuluitrecut.

"Peste 10.000 de masini au fost casate in prima saptamana aprogramului pentru stimularea innoirii parcului auto, iarAdministratia Fondului pentru Mediu a distribuit catre firmelecolectoare de masini uzate 26.800 de vouchere", a declarat lasfarsitul sap tamanii trecute ministrul mediului, LaszloBorbely.

In toata luna ianuarie a anului trecut s-au casat putin peste6.500 de masini, ceea ce inseamna ca ritmul din acest an este depatru ori mai accelerat fata de 2009.

Spre deosebire de anul trecut, cand se putea casa suma de 3.800de lei numai in vederea utilizarii acesteia pentru achizitia unuiautomobil nou, de aceasta data, voucherul este nenominal si poatefi vandut catre o alta persoana. Din acest motiv, in ciudavolumului ridicat de masini casate, acestea ar putea fi utilizatela achizitia a numai 3.300 de masini, daca pentru fiecare se vorutiliza trei vouchere.

"Este posibil sa vedem anul acesta ca oferta de vouchere o sadepaseasca cererea pentru acestea. Sunt mai multe tichete decatclienti pentru acestea", a subliniat Nicolae Sorescu, directorulRadacini Motors, dealer Opel si Chevrolet.

Importatorii de masini au asteptat debutul programului "Rabla"ca pe o "gura de oxigen", dupa ce in ianuarie vanzarile de masiniau continuat sa scada cu peste 50%, la aproximativ 4.500 deunitati.

"Programul Remat 2010 este starul pietei auto din acest an.Inainte de demararea acestui program nu a existat o piata auto in2010 in Romania. Vanzarile de masini nu au inceput de la 1ianuarie, ci de pe 18 februarie", spunea Fabrice Cambolive,directorul comercial al Dacia-Renault saptamana trecuta, lamomentul demararii programului de casare.

In ceea ce priveste luna februarie, trendul in piata este unulascendent, potrivit dealerilor auto, tot mai multi clienti fiindinteresati de achizitia unei masini.

"In februarie, ne asteptam la o crestere de 30% a pietei autolocale, la aproximativ 7.000 de masini", a spus Alin Tapalaga,seful Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Romania. Cavolum total, jucatorii din auto estimeaza vanzari de aproximativ30.000 de masini anul acesta prin programul de casare, volumsimilar cu cel realizat anul trecut, diferenta fiind de aceastadata ca se vor utiliza in total cele 60.000 de vouchere puse ladispozitie de Ministerul Mediului.

Dealerii cumpara vouchere

Mai mult de zece marci de volum din Romania, care detin impreunapeste 80% din piata, incearca sa-i convinga pe romani sa aleagabrandul lor, punand la bataie pentru prima data in acest an bugetede promovare de zeci de mii de euro.

In plus, dealerii au devenit ei insisi traderi de vouchere,achizitionand bonuri valorice din piata pentru clientii de masininoi.

"Noi suntem interesati de achizitia de vouchere, pe care oferimin medie intre 1.000 si 1.500 de lei. Astfel, clientul care vacumpara o masina noua va plati aceasta suma, iar diferenta pana la3.800 de lei o va reprezenta discountul primit", a spus Sorescu.Potrivit acestuia, in general, clientii interesati de programdoresc sa achizitioneze o masina noua cu doua sau chiar treivouchere.

La nivel national exista mai multi dealeri care sunt interesatide achizitia de vouchere pentru a scurta timpul celor care dorescsa achizitioneze o masina utilizand mai multe tichete, potrivitsefului Radacini. "Numarul tichetelor este limitat, iar fiecaredealer va incerca sa atraga noi clienti", a subliniat Sorescu.

Pe piata au aparut anun turi cu privire la vanzarea de voucheresi "rable" inca de acum o luna, posesorii acestora cerand preturicuprinse intre 1.000 si 1.500 de lei, diferenta care ar insemna uncastig de cel putin 500 de euro pentru cel care cumpara un astfelde tichet.

O campanie de strangere de informatii de la potentiali clienti adeclansat si Dacia-Renault inca de la inceputul acestui an, prinintermediul site-urilor oficiale ale celor doua marci.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO