Eveniment

Boagiu, pe urmele predecesorilor: Mutăm zborurile low-cost de pe Băneasa

Boagiu, pe urmele predecesorilor: Mutăm zborurile low-cost de pe Băneasa

Autor: Mirabela Tiron, Andreea Neferu

09.12.2010, 23:52 48

Anca Boagiu, ministrul transpor­turilor şi infrastructurii, reiaunul dintre subiectele preferate ale predecesorilor săi LudovicOrban şi Radu Berceanu, şi anume mutarea zborurilor low-cost de peaeroportul din Băneasa pe cel din Otopeni.

Astfel o temă dezbătută încă din 2008, dar fără niciun rezultatconcret, este readusă pe agenda publică şi de noul ministru altransporturilor, care spune că aeroportul din Băneasa trebuie sădevină un "city airport" de pe care să nu mai opereze companiilelow-cost, ci doar aeronavele mici cu trafic de business.

De pe acest aeroport, care a avut o cifră de afaceri de 21,6mil. euro şi un trafic de două milioane de pasageri anul trecut,operează companiile Blue Air, Wizz Air şi altele.

"(...) Din 2013 aeroportul Aurel Vlaicu va deservi în generalcurse mici, în marea majoritate business sau VIP", spune Boagiu.

Întrebat de ZF care au fost în acest an cursele VIP operate dinRomânia, reprezentanţii aeroportului Aurel Vlaicu şi cei aicompaniilor aeriene au transmis că "nu există". "Sunt nişte curseoperate de private jet-uri", a declarat Valentin Iordache,directorul de comunicare al Companiei Naţionale a Aeroporturilor,care adminis­trează cele două aeroporturi din Capitală.

Din 2008 cursele low-cost au fost "mutate" pe aeroportul dinOtopeni de către fostul ministru al transporturilor Ludovic Orban,care susţinea că aeroportul din Băneasa trebuie să devină unheliport şi să fie deschis doar pentru avioanele private şiaeronavele mici, însă nimic din ce-a anunţat nu s-a concretizat.

Şi Radu Berceanu, prede­cesorul actualului ministru altrans­port­urilor, a "mutat" doar la nivel de anunţ zborurilelow-cost pe fostul aerodrom militar din Alexeni (judeţulIalomiţa).

Actualul ministru al transporturilor a transmis că în urmamutării curselor low-cost pe aeroportul din Otopeni, preţul unuibilet low-cost nu ar trebui să fie majorat cu mai mult de 4-5 euro.Sheriff Ussama, directorul general al companiei aeriene low-costBlue Air, a declarat că mutarea zborurilor pe aeroportul dinOtopeni implică costuri foarte mari, ce se vor resimţi în preţulbiletelor de avion.

"În niciun caz preţul biletelor de avion nu va creşte doar cu4-5 euro, pentru că este vorba de cheltuieli cu toată logisticaaferentă acestei mutări", a declarat şeful Blue Air, care atransportat anul trecut 1,7 milioane de pasageri.

Boagiu a declarat că anul viitor va avea loc procedura pentruelabo­rarea studiului de fezabilitate al pro­iectului demodernizare a aeroportului din Bă­neasa, iar până în 2015 se vorinvesti 20 de milioane de euro în dezvoltarea acestuia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO