Eveniment

Bucureştiul nu are o centură, care ar putea fi făcută cu 200 mil. euro, dar face studii pentru drumuri prin oraş de 1,6 mld. euro

Bucureştiul nu are o centură, care ar putea fi făcută cu 200 mil. euro, dar face studii pentru drumuri prin oraş de 1,6 mld. euro

Autor: Cristi Moga

30.08.2012, 00:05 2421

Primăria Capitalei îşi propune realizarea unei şosele de 13 kilometri cu trei benzi pe sens şi două tuneluri unidirecţionale între Şoseaua Virtuţii (zona Lacului Morii) şi şoseaua Colentina în urma unei investiţii de 6,8 miliarde de lei (1,57 miliarde de euro), în condiţiile în care Bucureştiul este un oraş a cărui şosea de Centură este la nivelul de acum 20 de ani pe aproape trei-sferturi din lungimea celor 72 de kilometri.

În cadrul şedinţei de azi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti va fi supus dezbaterii şi aprobării un proiect de hotărâre privind indicatorii tehnico-economici aferenţi studiului de fezabilitate pentru această investiţie, care prevede închiderea inelului median de circulaţie pe zona de nord a Capitalei.

Investiţia estimată pentru acest proiect, de 1,57 miliarde de euro, reprezintă bugetul mu­nicipalităţii pentru un an şi jumătate şi este de circa opt ori mai mare decât costul estimat pentru extinderea şi modernizarea celor 50 de kilometri ai centurii pe care în prezent se circulă pe o singură bandă (luând în calcul un cost de 4 mil. euro/km, preţ la care a fost atribuit luna aceasta un tronson de 10 km).

Bucureştiul are în prezent un inel principal de circulaţie (bd. Iancu de Hunedoara - Ştefan cel Mare - Mihai Bravu - calea Văcăreşti - Olteniţei - Viilor - Progresului - Grozăveşti - pasajul Basarab - Nicolae Titulescu), aflat la o distanţă medie de circa nouă kilometri de şoseaua de Centură, iar Primăria doreşte închiderea inelului median aflat între aceste şosele, pe motiv că "inexistenţa unei artere intermediare produce încărcături supli­mentare ale penetraţiilor situate pe zona de nord a oraşului".

Noua rută va pleca din zona Lacul Morii şi Bd. Poligrafiei, Bd. Aerogării, Şos. Pipera, Şos. Petricani, Şoseaua Andronache şi va ajunge în cartierul Colentina.

Datoriile Bucureştiului se ridică în prezent la circa un miliard de euro, echivalentul bugetului anual al Capitalei, iar Primăria doreşte să realizeze un împrumut suplimentar de circa 800 mil. euro, care ar urma să fie folosit şi pentru restructurarea unui împrumut de jumătate de miliard de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO