Eveniment

Business MAGAZIN. Cum a ajuns Groupama să câştige teren după falimentul City Insurance

Autor: Mircea Nica

27.11.2022, 13:00 190

După falimentul liderului pieţei, City Insurance, Groupama a prins avânt. Contextul pieţei normalizate din punctul de vedere al preţurilor practicate a propulsat asigurătorul cu origini franceze în fruntea întregii pieţe în primele şase luni din 2022. Cea mai mare contribuţie a venit din zona RCA, un segment pe care compania a avut o expunere relativ limitată în anii DE dinainte de 2021.

Groupama Asigurări, compania locală a asigurătorului francez cu acelaşi nume, îşi previzionează un volum al primelor brute subscrise de circa 2 miliarde de lei pentru finalul anului 2022, după ce în ultimii ani, odată cu falimentul liderului pieţei City Insurance, şi-a reorientat strategia captând mai mult din piaţa RCA. François Coste, CEO-ul Groupama Asigurări, a explicat că, după falimentul liderului pieţei, în septembrie 2021, în contextul normalizării pieţei şi a migrării unui număr mare de clienţi către oferta Groupama, compania a consemnat un avans semnificativ al subscrierilor, mai ales pe linia RCA. „După primele 6 luni ale anului, suntem lideri de piaţă, veniturile noastre atingând peste 1,56 miliarde lei. Ne aşteptăm, aşadar, să închidem anul cu rezultate foarte bune, mult peste cele înregistrate în 2021, atunci când am atins un volum total al primelor brute subscrise de 1,63 miliarde lei, în creştere cu 53% faţă de 2020. După primele 9 luni din 2022, cifra noastră de afaceri a atins 2,16 miliarde de lei”, susţine François Coste.

Deşi Groupama se află pentru prima dată în istorie pe prima poziţie în clasamentul celor mai mari companii de asigurări din România, conform datelor din primele şase luni ale anului 2022, CEO-ul companiei spune că această reuşită nu a fost un scop pentru Groupama. „Asumarea responsabilităţii în normalizarea pieţei a însemnat, printre altele, şi o creştere accentuată a subscrierilor RCA, asta şi în contextul în care activăm pe o piaţă în care RCA este un produs important pentru clienţi şi, ca atare, este important şi pentru noi. Pe o piaţă RCA care se normalizează, Groupama a luat cota sa de piaţă firească. Mai mult decât atât, tot acest proces a însemnat şi o adaptare a programului de reasigurare pentru portofoliul RCA şi consolidarea fondurilor proprii eligibile să acopere necesarul de capital şi să asigure o rată de solvabilitate care să permită o dezvoltare sustenabilă.” În acelaşi timp, François Coste a mai adăugat că trei motive au stat la baza acestei creşteri semnificative pe zona RCA.

Business MAGAZIN. Cum a ajuns Groupama să câştige teren după falimentul City Insurance 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO