Eveniment

Cea mai gravă catastrofă feroviară din Polonia, de după '90. Două trenuri s-au ciocnit frontal: 15 morţi şi 60 de răniţi

Cea mai gravă catastrofă feroviară din Polonia, de după '90. Două trenuri s-au ciocnit frontal: 15 morţi şi 60 de răniţi

Autor: Iuliana Enache - Mediafax

04.03.2012, 14:38 238

Cel puţin 15 persoane au murit şi alte 60 au fost rănite, sâmbătă seara, în urma unei coliziuni frontale între două trenuri care se aflau pe aceeaşi cale ferată la Szczekociny, în sudul Poloniei, aceasta fiind cea mai gravă catastrofă feroviară din ţară de după 1990, relatează AFP.

"Ştim că 15 persoane au murit. Din păcate nu am reuşit să evacuăm cadavrul ultimei victime. O vedem dar nu reuşim să ajunge, la ea", a declarat duminică dimineaţa Pawel Fratczak, purtătorul de cuvânt al pompierilor.

Aproximativ 60 de persoane au fost spitalizate, dintre care majoritatea în stare gravă, potrivit echipelor de salvare.

"Este cea mai mare catastrofă din ultimii mulţi ani", a comentat premierul polonez Donald Tusk, care a mers la faţa locului.

Printre persoanele rănite uşor se află mai mulţi ucraineni. La bordul trenurilor se aflau, de asemenea, spanioli şi francezi, dar aceştia nu au fost răniţi.

În total, aproximativ 350 de persoane se aflau în cele două trenuri în momentul accidentului, au anunţat căile ferate poloneze.

Coliziunea între un tren care se deplasa pe ruta Varşovia-Cracovia cu unul care merge de la Przemysl la Varşovia a avut loc în jurul orei 21.00 (22.00 ora României). Cele două trenuri se aflau pe aceeaşi cale ferată, potrivit companiei de căi ferate.

O anchetă a fost deschisă pentru a se stabili cauzele accidentului. Acesta s-a produs pe un tronson de cale ferată modernizat recent, potrivit ministrului Transporturilor, Slawomir Nowak.

Imaginile televizate au arătat două locomotive şi trei vagoane încastrate unele în altele.

Serviciile de salvare se aflau duminică dimineaţă pe teren. Pompierii încercau să scoată persoanele care se aflua în interiorul trenului.

"Pot să vă spun că etapa operaţiunilor care constă în evacuarea răniţilor s-a încheiat", a declarat Fratczak.

"Am trimis la faţa locului şase câini special antrenaţi pentru căutarea persoanelor aflate în viaţă şi cadavrele victimelor. Câinii nu au mai semnalat nimic. Vom fi 100 la sută siguri când locul accidentului va fi eliberat de rămăşiţe, dar ne păstrăm încrederea că bilanţul accidentului nu se va schimba", a adăugat el.

Echipele de salvare se aflau în continuare pe teren duminică dimineaţă pentru a pregăti ridicarea locomotivelor şi vagoanelor avariate de la locul accidentului.

"Condiţiile sunt foarte dificile. Trebuie tăiate elementele dislocate", a comentat Grzegorz Widawski, un pompier. "Unul dintre vagoane este rupt în două" - este vorba despre ultimul loc care nu a fost încă verificat", a adăugat el, citat de agenţia PAP.

În total, 450 de pompieri şi circa 100 de poliţişti participă la operaţiunile de salvare.

"Am auzit un zgomot asurzitor şi am fost smulşi din scaune", a declarat un supravieţuitor pentru agenţia PAP. "Sunt fragmente de corpuri în vagoane şi în exterior", a adăugat această persoană al cărei nume nu a fost precizat.

"Este terifiant. Amploarea pagubelor este considerabilă", a comentat unul dintre pompieri pentru agenţia PAP.

Aceasta este cea mai gravă catastrofă feroviară din Polonia din 1990, când 16 persoane au murit în urma coliziunii a două trenuri la Ursus, la periferia Varşoviei.

În 1980, o altă catastrofă feroviară produsă în Polonia a provocat 67 de morţi şi 62 de răniţi la Otoczyn, în apropiere de Torun, în nordul ţării, când un tren de pasageri s-a lovit cu un tren marfar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO