Eveniment

Companiile din constructii, auto sau real estate nu mai participa la targul Angajatori de Top

Companiile din constructii, auto sau real estate nu mai participa la targul Angajatori de Top

Organizatorii targului de joburi se asteapta la un numar record de vizitatori, chiar daca oferta de locuri de munca este mai mica (FOTO: Agerpres)

04.02.2009, 20:06 41

Organizatorii estimeaza ca oferta celui mai mare targ de cariera pentru tinerii profesionisti, care va avea loc in zilele de 20 si 21 martie la Sala Palatului din Capitala, va fi de 2.000 de joburi, cu o mie mai putin fata de anul trecut.

Printre cei care vor lipsi de la targ se numara companii din domeniul auto precum Dacia si Honeywell sau ACMS din domeniul imobiliar.
"Printre companiile cu o prezenta foarte redusa sau care vor lipsi de la eveniment se numara cele din productie, constructii sau auto. Unele dintre aceste companii inca mai recruteaza, dar nu atat de mult incat sa fie rentabil sa participe la un targ de joburi", a declarat pentru ZF Ana Giurca, business development manager la firma de consultanta in resurse umane Catalyst Solutions, care organizeaza targul de doua ori pe an.
De altfel, firmele din constructii si real estate nu au avut o prezenta semnificativa nici la editia din toamna anului trecut pe fondul reducerii activitatii din cauza crizei financiare. Singurul participant din aceasta arie de activitate a fost compania de constructii ACMS, care a inregistrat o cifra de afaceri de peste 27 mil. euro in 2007.
"La aceasta editie mizam pe un numar de cel putin 100 de angajatori, fata de 120 cati au fost anul trecut. Numarul de oferte active va fi mai mic, lucru explicat de faptul ca unii angajatori prefera sa ramana in expectativa si isi fac planurile pe termen mediu pentru a se putea adapta mai usor la cum va evolua economia", a precizat Giurca.
Ea a adaugat ca, pana in momentul de fata, 50 de companii si-au confirmat prezenta si ca domenii precum IT, BPO, FMCG sau Telecom vor fi mai bine reprezentate. Astfel, printre firmele participante se numara JTI, Deloitte, KPMG, Distrigaz Sud, Romtelecom, ING Bank, Ericsson sau Pfizer.
"Este o perioada foarte buna pentru a gasi oameni mai buni pentru ca exista o disponibilitate mai mare pe piata. De asemenea, acesta este un context favorabil pentru companiile care gandesc pe termen mediu si lung. Bineinteles, prezenta noastra la targ tine si de faptul ca avem nevoie sa recrutam in continuare oameni, chiar daca este criza", spune Monica Vijeu, directorul de resurse umane al JTI Romania, unul dintre principalii producatori de tigarete de pe piata locala.
Ea nu a dorit sa mentioneze care va fi numarul de joburi oferite in cadrul targului si nici pozitiile disponibile.
Chiar daca anumite companii nu mai fac angajari masive, prezenta la un astfel de targ ajuta la mentinerea unui brand puternic de angajator.
"Participarea la targ in aceste momente demonstreaza ca organizatia este deschisa si da posibilitatea candidatilor de a afla ce se intampla si in companie, si in industrie. In plus, va capata in importanta capacitatea companiei de a transmite in piata faptul ca ofera locuri de munca stabile si o cariera sigura", spune Giurca.
In opinia sa, editia care urmeaza va fi putin paradoxala pentru ca va exista un numar mai mare de vizitatori, mai ales din randul celor care au fost disponibilizati, in ciuda faptului ca oferta de locuri de munca a scazut.
Daca la editia din primavara anului trecut numarul vizitatorilor a ajuns la 13.000, anul acesta organizatorii se asteapta ca acest numar sa fie de minimum 14.000.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO