Eveniment

Companiile încep să se intereseze mai mult de studii de piaţă strategice

Companiile încep să se intereseze mai mult de studii de...

Autor: Adelina Mihai

17.08.2015, 00:05 281
Companiile solicită tot mai multe studii de piaţă strategice, care pot să ofere direcţii de comunicare sau direcţii de business, dar şi pentru lansări de noi produse sau noi segmentări de piaţă, a explicat Alina Stepan, managing director în cadrul companiei de cercetare de piaţă Ipsos Research.

Afacerile companiei Ipsos Research (fosta Synovate) au crescut cu 20% în primul semestru al acestui an, pe fondul creşterii cererii venite din partea clienţilor cu­renţi, dar şi ca urmare a extinderii businessului pe alte categorii de produse. „În ceea ce ne pri­veşte, anul acesta am înregistrat o creştere mai mare a afacerilor şi nu neapărat ca urmare a eforturilor de business development. Vin foarte mulţi clienţi către noi, dar nu ştiu dacă este o urmare a creşterii pieţei sau a deciziei de schimbare a furni­zorilor din partea clienţilor“, a mai spus Alina Stepan, managing director la Ipsos South-East Europe. Ea a mai precizat că, pentru al doilea semestru al anului, compania estimează acelaşi ritm de creştere a vânzărilor.

Ipsos Research, parte a grupului francez Ipsos, se ocupă cu cercetarea de piaţă offline, majoritatea clienţilor companiei fiind multinaţionalele de pe plan local din arii pre­cum bunuri de larg consum, farma, ban­king, telecom sau alte servicii.

Ipsos Research a avut anul trecut o cifră de afaceri de 10,7 mi­li­oane de lei (în creştere cu 24% faţă de 2013), un profit net de 0,5 mi­lioane de lei (de 2,5 ori mai mare decât în anul anterior) şi un număr mediu de 182 de sa­lariaţi (cu 20 mai mulţi faţă de 2013), potrivit da­telor din bilanţul publicat de companie pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Compania face cercetare de piaţă prin utilizarea metodologiilor offline (focus-grupuri, interviuri la domiciliul sau adresa fixă a respondentului, în magazine sau la sediul companiei, studii de poziţionare strategică a mărcilor, studii despre obiceiurile de cumpărare, testare de reclamă şi produs ş.a.).

Potrivit Alinei Stepan, o cercetare de piaţă „basic“, care cuprinde 4 focus-grupuri, are costuri care încep de la 4.000 – 5.000 de euro, dar pentru studiile complexe preţurile pot depăşi 100.000 de euro.

În România, francezii de la Ipsos mai au entitatea Ipsos Interactive Ser­vices (IIS), care se ocupă de colectare de date online pentru clienţi din străinătate. În 2014, IIS a avut afaceri de 221 de milioane de lei în 2014 (în creştere cu 1,3% faţă de anul anterior), un profit net de 55 de milioane de lei şI un număr mediu de 711 de salariaţi.

Chiar dacă este cunoscută pentru studii offline, Ipsos Research este “interfaţa” de pe piaţa locală a IIS, ceea ce înseamnă că informaţiile în cazul studiilor de piaţă online pot fi colectate online de IIS (care are un panel de 60.000 de respondenţi activi în România), dar raportările şi analizele sunt realizate de cercetărorii din cadrul Ipsos Research.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO