Eveniment

Consumul a crescut cu 2,2% în 2020, la o inflaţie de 2,6%, tras în jos de vânzările de carburanţi şi de modă. La polul opus, românii au cheltuit pe mobilă, electro-IT şi în general în online

Consumul a crescut cu 2,2% în 2020, la o inflaţie de...

Autor: Cristina Roşca

05.02.2021, 10:00 190

♦ Cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consum, a crescut cu doar 2,2% în 2020, un ritm de peste trei ori mai lent decât în 2019 ♦ Totuşi, acest indicator a rămas în teritoriu pozitiv, în pofida pandemiei de COVID-1 ♦ Spre comparaţie, în 2009, primul an de criză financiară, consumul a scăzut cu peste 10%.

Consumul a crescut timid în 2020, cu puţin peste 2%, susţinut de vânzările de mobilă, electro-IT şi de comerţul online, care au avansat accelerat într-o perioadă în care alte sectoare au anunţat scăderi de până la 13%. Mai exact, nu există apetit pentru modă (minus 13,6%) sau carburanţi (minus 8%), arată datele de la Institutul Naţional de Statistică. Vânzările de alimente au avut o creştere de cinci procente.

Avansul de 2,2% al acestui indicator strategic pentru economie este cel mai lent ritm de după 2013, departe fiind de maximele din 2016-2017 când românii aveau apetit pentru cumpărături şi atunci cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul creştea cu două cifre (peste 10%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO