Eveniment

Credit BEI pentru Nadlac - Lugoj

09.06.2003, 00:00 18



Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei este in discutii cu Banca Europeana de Investitii pentru acordarea unui credit in vederea finantarii tronsonului de autostrada Nadlac - Lugoj", a declarat Miron Mitrea, ministrul de resort, fara sa ofere alte detalii pe aceasta tema.



Tronsonul Nadlac - Lugoj face parte din autostrada Nadlac - Deva, proiect estimat la 961 mil. euro, din care Banca Europeana de Investitii ar urma sa asigure pana la 75% din finantarea necesara, adica aproximativ 712 mil. euro. Constructia tronsonului de autostrada ar urma sa inceapa in 2004 sa fie finalizat in 2007, potrivit unor surse din cadrul ministerului.



Autostrada Nadlac - Lugoj cuprinde portiunea Nadlac - Arad, cu o lungime de 29 km, si cea cuprinsa intre Arad -Timisoara - Lugoj, avand o lungime de 79,8 km, potrivit unor surse din cadrul MLPTL. Valoarea totala a lucrarilor intre Nadlac si Lugoj este estimata la circa 417 mil. euro.



Autostrada Nadlac - Deva este situata pe coridorul IV pan-european de transport, prioritar pentru programul national de autostrazi.



Strategia ministerului prevede constructia unei retele nationale de autostrazi cu o lungime de 1.300 km in urmatorii 15 ani, in conditiile in care Romania se afla in coada statelor europene cu o retea de circa 120 km.



Anul trecut, mai multe proiecte de infrastructura din Romania au fost demarate cu finantare BEI: proiectul de reabilitare a drumurilor nationale, etapa a V-a (in valoare de 240 milioane de euro), proiectul privind realizarea de aparari de maluri pe canalul Sulina, a unui sistem de masuratori topohidrografice si de semnalizare pe Dunare (in valoare de 38 milioane de euro), proiectul de reabilitare a cailor ferate, etapa a II-a (in valoare de 15 milioane de euro), proiectul de mediu si infrastructura in portul Constanta (in valoare de 15 milioane de euro), alte cateva proiecte fiind la vremea respectiva in negociere.



Nevoia de finantare a proiectelor din infrastructura rutiera, navala, aeriana si feroviara depaseste 20 miliarde de dolari. In ceea ce priveste programul de autostrazi, acesta are nevoie de o finantare de circa 7,5 mld. $. Fondurile necesare programului de autostrazi vor fi asigurati din imprumuturi externe, din realizarea de parteneriate de tip public-privat, precum si din emisiuni de eurobonduri, potrivit MLPTL. adrian.mirsanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO