Eveniment

Cum a reusit Dacia sa construiasca Duster, un SUV care sa coste doar 10.500 de euro

Cum a reusit Dacia sa construiasca Duster, un SUV care sa coste doar 10.500 de euro
02.03.2010, 23:15 235

"Este rezultatul unei strategii. Cand am decis sa facem un 4X4am facut o analiza in segment si am vazut ca vanzarile scadeau nudin cauza cererii ci din cauza ofertei. Oferta venea cu prea multechipament si era mult prea grea. Asa ca am conceput un 4X4 cu unscop definit", a declarat la Geneva Fabrice Cambolive, directorulcomercial al Automobile Dacia.

Circa 50% din componentele Dacia Duster au fost preluate de ladiferite modele din gama Dacia si Nissan, componente a carordezvoltare era deja amortizata, ceea ce a contribuit la reducereacosturilor.

Totodata, fiabilitatea acestor componente a fost testataanterior pe sute de mii de automobile la care au fost folosite.

Casi exemplu, reprezentantii Dacia au indicat cutiile de vitezeinstalate pe Duster. Cutia cu 5 trepte, JR5, pentru versiunile 4X2,provine din gama Dacia si Renault. Pentru versiunile 4X4 insacompania a dezvoltat o noua cutie de viteze cu 6 trepte.

Cele mai bine vandute SUV-uri pe piata locala sunt celecompacte, cu pre turi de por nire de circa 20.000 de euro, precumHyundai Tucson sau Volkswagen Tiguan - care, alaturi de Suzuki SX4,Skoda Yeti sau Renault Koleos, vor reprezenta principaliiconcurenti ai lui Duster.

Dezvoltarea modelului Duster, primul SUV al producatoruluiautohton, proiect desfa surat pe o perioada mai mare de doi ani, aimplicat costuri de 290 mil. euro. Capacitatea de productieinstalata, in acest moment, la uzina de la Mioveni pentru SUV-ulDuster este de 25 de vehicule pe ora.

"Mixul industrial este adaptat pentru cele sase vehicule incatsa putem face fata cererii. Din luna martie in uzina se va lucra sisambata, in doua schimburi", a precizat Jer'me Olive, directorulgeneral al Automobile Dacia.

Potrivit datelor fur nizate de Dacia, aproape jumatate dinproductia orara a uzinei (60 de autovehicule pe ora/1.350 deunitati pe zi) poate fi alocata pentru Duster, iar reprezentantiicompaniei au precizat ca productia modelului ar putea reprezenta laun moment dat o treime din totalul automobilelor asamblate.

Inginerii Renault si Dacia au utilizat pentru cea mai mare partea automobilului platforma B0, pe care a fost dezvoltata intreagaplatforma Logan, procedeul de "carry-over" fiind un procedeufrecvent utilizat de producatorii auto.

Astfel, peste jumatate din componentele automobilului au fostpreluate sau in func tie de caz adaptate la noile dimensiuni aleautomobilului.

Fiind un SUV de dimensiuni reduse (lungimea de 4,31 m se apropiede cea a unui automobil de familie standard), modificari au fostaduse in principal pentru interior, unde dimensiunile componentelora trebuit sa fie adaptate.

Directia comerciala a Renault-Dacia a declarat ca principalacerere pentru Duster va fi exprimata in primul rand declientii-companii, unde apare nevoia unui automobil cu capacitatioff-road pentru flotele din dotare.

"Va fi un mare boom din partea companiilor, iar pentru angajatiilor ar putea fi in status faptul ca conduc un Duster, un SUV. Maisunt apoi clientii care de ani de zile au Dacia si care aucapacitatea de a upgrada acum la un SUV", a mai spus FabriceCambolive, directorul comercial al constructorului de laMioveni.

Primul Duster va intra pe poarta Cotroceniului peste oluna

Primul client al noului model Dacia, SUV-ul Duster, va fipresedintele Traian Basescu, potrivit reprezentantilor Renault -Dacia Romania, livrarea urmand sa aiba loc la inceputul luniiaprilie.

In acelasi timp, vor ajunge la dealerii din reteaua comercialasi primele modele Dacia Duster. Vanzarile regulate vor demara insadupa lansarea comerciala la jumatatea lunii aprilie. Conformreprezentantilor companiei, incepand de ieri, Dacia Duster poate ficomandat la oricare din cele 100 de showroom-uri Dacia. In 2008,presedintele Traian Basescu a renuntat la autoturismul Volkswagen,pentru o Dacia Logan, fara dotari sau echipamente speciale si cu unmotor de 1,6 litri MPI. Autoturismul, de culoare gri deschis, afost achizitionat de Serviciul de Protectie si Paza (SPP) in 2007,alaturi de alte autoturisme, prin licitatie publica, de la firmaAger Leasing. Seful statului a declarat atunci ca va sprijiniproductia autohtona. "Va asigur ca voi circula cu o Dacie", adeclarat Traian Basescu in 2008. Alexandru Anghel

Geneva 2010: Viitorul este electric

Reducerea emisiilor de dioxid de carbon pana la zero va fiposibila doar prin utilizarea motoarelor electrice, sunt de parereconstructorii auto prezenti la Geneva. Cele 83 de premiere mondialeprezentate in cadrulSalonului Auto de la Geneva au atras sute de jurnalisti nu numaidin Europa sau SUA, ci si din Asia. Daca la Paris, francezii suntin centrul atentiei, iar la Frankfurt constructorii germani,Geneva, la fel ca si Elvetia, este considerat un teren "neutru",unde nu sunt prezente doar marcile de volum, ci si companii detuning sau de masini de superlux. Si la Geneva, ca si la saloaneleanterioare, in centrul atentiei a fost automobilul "verde". Cel maiclar semnal in acest sens a fost dat de BMW, care la doi ani de laprezentarea conceptului MINI-E cu motor electric, a lansat "Projecti", un automobil electric destinat traficului urban. Noul proiectva reprezenta in opinia lui Norbert Reithofer, seful grupuluigerman solutia nu doar pentru BMW, ci si pentru MINI siRolls-Royce. In plus, "Project i" reprezinta un proiect totalindependent de centrul BMW. Alaturi de hibridele Seria 7 si X6ActiveHybrid, BMW a prezentat si conceptul Seria 5 ActiveHybrid, lamai putin de cateva luni de la prezentarea noii generatii.

Anvergura trendului "verde" nu este subliniata numai de BMW,constructor cunoscut pentru performantele dinamice ale modelelorsale, ci si de Ferrari, care a prezentat conceptul 599 GTB Fioranocare in plus fata de motorul V12 dispune si de un motor electric de107 CP. Ford, cel de-al doilea constructor prezent pe piata locala,a prezentat odata cu noua generatie a lui Focus, modelul compact algamei, si ideologia "One Ford", care are la baza lansarea acelorasimodele si in Statele Unite, si in Europa, pana acum pentru fiecarecontinent constructorul american oferind doua game de modelediferite. Alaturi de Focus, Ford a anuntat implementarea noiigeneratii de motoare EcoBoost si a tehnologiilor de reducere aconsumului de combustibil EcoNetic pe toate modelele. Cu toate catrendul "verde" se vrea adoptat de toti constructorii, per ansambluclientii in continuare sunt atrasi de SUV-uri. Si pentru a acoperiaceasta cerere, Porsche a lansat noua generatie a lui Cayenne,disponibil acum atat cu motorizare diesel, cat si hibrid, VW aprezentat noul Touareg, disponibil si cu sistem hibrid depropulsie, iar Dacia a prezentat Duster. Constructorul local a avutla dispozitie la Geneva cel mai mare stand de pana acum (770 mp).Bogdan Alecu - Geneva

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO