Eveniment

Dacia Logan, alternativa pentru second hand in Occident

24.09.2004, 00:00 25



Proaspat lansata Dacia Logan va concura, pe pietele Europei de Vest cu automobilele second hand, motiv pentru care nici nu va beneficia de prea multa reclama, a declarat Luc Alexandre Menard, director operatiuni internationale pentru Renault si presedintele Dacia, in cadrul Salonului auto de la Paris, inaugurat ieri.



"Masina va fi cumparata de faniliile tinere cu venituri scazute. Practic, atacam prin Dacia Logan piata de masini second hand. In Franta, spre exemplu, tranzactiile cu masini second hand sunt, anual, de trei ori mai mari decat cele cu masini noi", a declarat Menard, care a comparat modelul Logan cu transportatorii aerieni cu costuri reduse, care se afla " pe val " in toata Europa in prezent, tocmai datorita pretului foarte scazut.



"Cea mai buna reclama va fi pretul", a mai spus Menard.



Desi conducerea grupului francez Renault anuntase ca Dacia Logan va fi comercializata in Europa de Vest, modelul totusi nu a reusit sa faca deplasarea la Paris pentru a-si face debutul in lume, alaturi de elita automobilistica a lumii.



"Fara indoiala ca am fi vrut sa fie prezenta si Dacia Logan la salon. Timpul de la momentul in care a fost luata decizia de a fi vanduta Dacia Logan in Europa occidentala a fost insa foarte scurt si nu am avut timpul de a veni cu un stand propriu", a explicat Menard.



Dacia Logan este prezenta totusi prin intermediul unor materiale informative distribuite de hostesse la standul Renault, care fac referire la iesirea in Occident a marcii.



"Vor fi comercializate doar variantele E1 si E2 (adica cele aflate imediat deasupra variantei de baza E0 de 5.000 de euro- n. red.), iar preturile vor incepe la 7.500 de euro", a spus Menard.



Pentru comparatie, pentru variantele E1 si E2 comercializate pe piata romaneasca preturile (inclusiv TVA) incep la 5.700 de euro.



Romania este reprezentata insa, in mod suprprinzator, de Aro, care se gaseste intr-o stare mai mult decat critica. Marca Aro este prezenta, la fel ca si in alti ani, cu un stand la salonul de Paris, prin intermediul unui dealer din Franta. Modelele imbatranite sunt aceleasi, chiar daca motorizarile sunt pe alocuri modificate.



Adevaratele atractii ale salonului sunt insa cele 60 de premiere, fie ca este vorba de modele noi-noute sau doar modele cu operatii estetice minore, cunoscute in lumea automobilistica sub denumirea de face-lift.



Practic, fiecare producator care se respecta a pregatit cate ceva de anvergura pentru salonul de la Paris.



Francezii, aflati pe teren propriu, ocupa si cele mai mari suprafete.



Doar Renault a expus, pe o suprafata de 4.000 de metri, modele proaspat iesite de pe calculatoarele designerilor de la Technocentre, precum concept-car-ul Fluence sau monovolumul din clasa mica Modus. Nu lipsesc nici modelele din oferta actuala a producatorului francez, precum Vel Satis sau varianta sportiva a Megane.



PSA Citroen Peugeot are, la randul sau, asteptari mari de la Paris, la salonul din acest an fiind prezentate noile modele Citroen C4, Peugeot 1007 sau un face-lift pentru modelul Citroen C5.



Germanii si-au luat, la randul lor, partea leului. Mercedes a prezentat doua noi " viziuni " (" vision " este denumirea pe care producatorul din Stuttgart o folosesste pentru conceptele de automobile). Atat Vision R cat si Vision B se vor concretiza in urmatoarea perioada in modele de serie.



Celalalt producator german de lux, BMW a asteptat salonul de la Paris pentru a incepe comercializarea modelului din clasa compacta, Seria 1.



Volkswagen a venit, asa cum era de asteptat, cu toate marcile grupului - Audi, Volkswagen, Skoda si Seat, fiecare avand cate ceva nou, fie ca a fost vorba de sportivul Volkwagen Golf GTI sau de confortabila Skoda Combi.



Chiar si americanii au un cuvant greu de spus la Paris in acest an Ford a excelat prin noul Focus, iar Mazda prim Mazda 5, modelul derivat din conceptul Flexa prezentat la salonul de la Geneva din primavara acestui an.



General Motors nu s-a lasat mai prejos si este prezent cu toate marcile din cadrul grupului, incluzand aici Opel, Saab si chiar Cadillac, marca pe care nu cu foarte mult timp in urma amercianii au decis sa o recomercializeze si in Europa.



Italienii s-au distins prin doua lucruri. Pe langa modelele precum Fiat Idea Terra, noua Alfa 147 sau Ferrari 430, producatorii italieni s-au detasat prin prezentele feminine de la standuri, parerea fiind impartasita de aproape toti jurnalistii prezenti.



Cu aceste ingrediente, salonul de la Paris 2004 are toate sansele sa depaseasca performantele salonului de la Paris din 2002, cel care a inregistrat 1,45 de milioane de vizitatori.



Pentru acest an sunt asteptati, spun organizatorii, aproape 11.000 de ziaristi si nu mai putin de 1,5 milioane de vizitatori, fiecare urmand a plati pentru acces 8 euro.



La cifra de afaceri contribuie si chiria, cei 800.000 de metri patrati rotunjind veniturile AMC Promotion, compania care pe langa salonul de la Paris l-a organizat si pe cel de la Bucuresti de anul trecut.



ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO