Eveniment

Demers unic al AOAR: promisiunile candidaţilor în alegeri să fie examinate de o comisie economică care să spună dacă ele sunt valabile sau nu

Demers unic al AOAR: promisiunile candidaţilor în alegeri să fie examinate de o comisie economică care să spună dacă ele sunt valabile sau nu

Foto: Shutterstock

Autor: Iulian Anghel

10.04.2012, 15:56 263

Asociatia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) propune un demers unic în vederea alegerilor care se apropie, anume: constituirea pe lângă Biroul Electoral Central (BEC) a unei Comitet economico - financiar căruia să-i fie transmise până la o dată anume (stabilită de Guvern sau Parlament) propunerile de natură economico-financiară ale partidelor care se înscriu în cursa pentru alegerile generale.

Comitetul ar urma să se pronunţe public prin rapoarte asupra acestor măsuri, a fezabilităţii lor economice, oferind, astfel, alegătorilor argumente pro şi contra, argumente care să crească gradul general de informare a celor care merg la vot.

Demersul este unic în România, dar perfect realizabil, în condiţiile în care alegătorii nu au acum altă variantă decât cea oferită de candidaţi, explică Cristian Pârvan, secretarul general al AOAR. Alegătorii se informează din mass-media care nu întotdeauna oferă şi analiza promisiunilor deseori fără acoperire şi, astfel, se întâmplă ca acela care promite mai mult, dar fără a avea o bază, ajunge să adune voturi "din vorbe", argumentează Pârvan.

AOAR motivează că dezbaterile ocazionate de alegerile locale şi generale trebuie să ofere mediului de afaceri şi cetăţenilor o perspectivă cât mai clară a viitoarelor măsuri de natură economică avute în vedere de administraţiile locale, administraţia centrală şi Parlament.

Pentru o comparaţie cât mai rapidă a propunerilor, AOAR avansează un număr de teme, iar partidele ar urma ca ceea ce propun ca soluţii să fie exprimate şi valoric cu indicarea surselor financiare ce urmează a fi utilizate la punerea în practică a acestora.

În privinţa promisiunilor făcute de parlamentari, AOAR cere constituirea la nivelul Parlamentului a unei comisii care să sintetizeze şi să evalueze continuu impactul bugetar al tuturor iniţiativelor parlamentare ce vor mai fi înaintate spre dezbatere în perioada aprilie-octombrie 2012. Lunar, Parlamentul ar urma să facă publice concluziile evaluărilor facute de comisia de analiză a impactului economic a iniţiativelor înaintate Parlamentului.

Iată temele economice propuse de AOAR pentru candidaţii la alegerile din 2012

Alegeri la nivel judeţean (Consiliu judeţean; preşedintele Consiliului judeţean)

1 Propuneri pentru realizarea a minim 5 proiecte în Partenariat Public Privat.

2 Echilibrarea bugetului judeţean în 5-10 ani; propuneri de măsuri pentru echilibrare.

3 Iniţiative pentru creşterea cu minim 20% a numărului locurilor de muncă la nivel judetean.

4 Iniţiative locale vizând stimularea afacerilor ( taxe, impozite locale, asigurare spaţii, utilităţI, etc.)

5 Educaţie antreprenorială la nivel local.

Alegeri naţionale (Parlament/program de guvernare)

1 Politica fiscala în următorii 4 ani: impozitare muncă, capital, mediu, avere, energie; Impozitare cota unic1 sau impozitare progresivă cu deductibilităţi.

2 Domenii/Măsuri de stimulare a creşterii economice cu minim 40% în următorii 4 ani (prioritati: exploatare intensivă a resurselor naturale neregenerabile, dezvoltare agresivă a sectorului energetic, dezvoltarea industriă, agricolă (agricultură şi industrie alimentară), alte sectoare industrial prioritare.

10 proiecte de importanţă naţională, realizabile în partenariat Public Privat.

3) Strategie de susţinere a pătrunderii companiilor româneşti pe pieţe cu risc politic cum sunt Libia, Irak, Egipt (pieţe tradiţionale ale României înainte de 1990).

4) Formarea de personal înalt calificat, la nivelul tuturor formelor de pregătire şi stimularea dezvolt1rii de locuri de muncă ce implică calificări/specializări âsuperioare, pentru a creşte numărul de angajaţi cu venituri superioare.

5) Flexibilizarea în continuare a pietei fortei de muncă, stimularea remunerării competenţei şi, în general, capacitatea de a munci, indiferent de sex, vârstă ( pensionari/tineri).

6) Politica de dezvoltare echilibrată ,raţională şi în corelaţie cu potenţialul/diversitatea resurselor României a producţiei de energie electrică (reducerea importanţei energiei nucleare, limitarea proiectelor eoliene, solare).Independenţa energetică prin reducerea la jumătate a consumului de energie/unitate de PIB alături de dezvoltarea (generalizarea la nivel national) soluţiilor utilizând energie din surse regenerabile.

7) Politica de dezvoltare a infrastructurii.

8) Politica de stimulare a industriilor innovative, cu prioritate a tehnologiei informaţiei (informatizarea completă în 4 ani a funcţionării administraţiei centrale/asigurarea portabilităţii bazelor publice de date).

9) Politica în domeniul sănatăţii ca echilibru între sănătatea publică şi dezvoltarea industriei private de sănătate.

10) Programarea buget UE 2014-20120 la nivel de regiune de dezvoltare, independent de organizarea teritorială.

Potrivit reprezentanţilor AOAR, propunerile de mai sus pot face ca mediul economic din România să obţină o imagine mai bună a viitoarei evoluţii a economiei în anul 2013. Mai mult, acestea ar asigura un minim de transparenţă şi realism pentru angajamentele de natură economică a politicienilor, limitând excesele şi populismul unor promisiuni electorale nesustenabile economic sau neconforme cu tratatele şi convenţiile europene asumate de România ca stat membru UE.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO