Eveniment

Fara noile magazine, vanzarile Carrefour au scazut cu 5%

20.04.2009, 19:03 26

Retailerul Carrefour Romania a raportat prima dinamica negativa a vanzarilor in hipermarketurile mai vechi de un an ale retelei (11 unitati), declinul fiind de 5% la trimestru, comparativ cu primele trei luni din 2008. Grupul francez este activ pe piata romaneasca din anul 2001. Anul trecut, aceleasi 11 magazine inregistrasera o crestere a vanzarilor de 6,5% fata de 2007, potrivit raportarilor financiare ale companiei.

In total, incluzand efectele expansiunii retelei de hipermarketuri si integrarea supermarketurilor Artima, vanzarile Carrefour Romania au inregistrat un avans de aproape 7% in T1 fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la valoarea de 250 mil. euro. Rata de crestere a vanzarilor in lei a fost de 23,5% in acelasi interval.
Carrefour este in prezent cel mai mare operator de hipermarketuri la nivel local, iar in ultimul an a fost si cel mai activ retailer in expansiune, ducand reteaua de hipermarketuri la 23 de unitati la finele lui T1, fata de 11, cate numara la sfarsitul lunii martie din 2008.
In plus, in februarie anul trecut a fost integrata in companie reteaua de supermarketuri Artima, preluata de la fondul de investitii Polish Enterprise Fund V.
Carrefour este primul retailer din sectorul alimentar care a raportat dinamica si valoarea vanzarilor in primul trimestru al acestui an. Reprezentantii companiei nu au dorit sa comenteze pe baza rezultatelor din T1.
La nivelul grupului francez, subsidiara romaneasca a fost singura companie din Europa detinuta de Carrefour care a inregistrat vanzari totale in crestere in T1 fata de aceeasi perioada din 2008. Celelalte piete din Europa cu potential de crestere pentru retailer, Polonia, Turcia si Grecia, au inregistrat scaderi de vanzari in unitati comparabile de pana la 7,3% (Turcia) in intervalul mentionat.
Anul trecut, retailerul a realizat afaceri de 1,19 mld. euro pe piata din Romania, in crestere cu 37% fata de 2007. Avansul in lei a fost de 52% si a venit pe fondul dublarii numarului de hipermarketuri operationale si integrarii retelei de supermarketuri Artima, care au fost rebranduite Carrefour Express.
In 2008, pozitia de lider pe piata hipermarketurilor detinuta de Carrefour a fost amenintata de dezvoltarea agresiva a retelei Real, divizie a grupului german Metro, si de expansiunea retailerului Kaufland (Schwartz). Real si-a extins reteaua in 6 locatii noi, prin investitii de circa 150 mil. euro, acelasi numar de deschideri avand si Kaufland, insa cu o valoare mai mica a investitiilor totale (48 mil. euro).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO