Eveniment

Fara taxa de poluare auto pentru masinile noi

18.11.2008, 20:24 68

Guvernul va suspenda pe o perioada de 3-6 luni taxa de poluare auto perceputa la achizitia de vehicule noi, pentru a limita importurile de masini vechi, a anuntat premierul Calin Popescu-Tariceanu.

El a precizat ca a avut consultari, saptamana trecuta, cu directorul general al grupului Renault Romania si al Dacia privind perspectivele companiei si ca va avea astfel de discutii si cu celelalte companii din domeniu, astfel incat sa poata fi introduse masurile adecvate de protejare a industriei interne de profil.
"Eu am spus ca importurile de vehicule second-hand vor omori piata interna si astazi lucrurile se vad si au o amploare deosebita. Exista o mare ingrijorare la Dacia si ma bucura ca presedintele a abordat acest subiect. Voi avea o consultare cu presedintele pe acest subiect si foarte rapid voi decide la nivelul Guvernului cateva masuri care sa duca la limitarea acestor importuri. Cea mai eficienta masura este suspendarea importurilor prin anularea taxei pentru masinile noi. Practic, pastram taxa pentru masinile second-hand. Vedem cum reactioneaza piata, o mai extindem inca trei luni, dupa aceea vedem ceea ce este de facut, gasim o alta formula, nu stiu, dar trebuie facut ceva fara indoiala", a spus Tariceanu.
Premierul a mai anuntat ca va solicita ministrului transporturilor sa verifice, prin "supracontroale", daca la Registrul Auto sunt respectate conditiile de verificare tehnica a masinilor second-hand, aratand ca exista numeroase informatii conform carora masini care nu corespund din punct de vedere tehnic primesc aprobarea tehnica si sunt inmatriculate.
In replica, reprezentantii Registrului Auto Roman (RAR) au declarat ca fac controale exigente si au propus ca masinile mai vechi de 7 ani sa fie testate anual, insa ministerele Finantelor, Transporturilor si Mediului nu au raspuns acestei initiative. "Controalele noastre sunt exigente si, mai mult, in 2008 am facut mai multe verificari in trafic ale masinilor decat in alti ani. De asemenea, noi am inaintat acum o luna o propunere catre Ministerul Transporturilor, Ministerul Economiei si Finantelor si Ministerul Mediului, care prevede ca masinile mai vechi de sapte ani sa fie verificate anual din punctul de vedere al noxelor, insa nu am primit niciun raspuns", a declarat purtatorul de cuvant al Registrului, Lorena Stroe. "Nu este vina noastra ca sunt importate atatea rable. Nu RAR a facut taxa (de mediu - n.r.) asa cum este ea acum."
Numarul inmatricularilor de autoturisme second-hand de import a crescut cu 104,8% in primele zece luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 205.086 de unitati, iar inregistrarile de masini noi au scazut cu 2,4%, pentru aceleasi perioade de raportare, la 252.935 de automobile, potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
 
Basescu exclude categoric majorarea cotei unice
Intrebat la Craiova daca majorarea cotei unice de la 16 la 19% ar reprezenta o solutie pentru aducerea de fonduri la bugetul de stat, presedintele Traian Basescu a spus: "O, in niciun caz! Am tinut prea mult la aceasta cota unica. Am facut un guvern, plecand de la premisa ca trebuie facut inainte de 31 decembrie 2004, ca sa poata sa introduca cota unica. Exclusa renuntarea la cota unica". Analistii economici considera ca viitorul guvern va fi obligat sa majoreze taxele si impozitele pentru a asigura veniturile bugetare necesare punerii in aplicare a promisiunilor electorale, in special a cresterilor salariale, considerand ca nivelul cheltuielilor angajate prin promisiunile tuturor partidelor aflate in campanie electorala excede cu mult posibilitatile bugetare, iar suplimentarea veniturilor pe termen scurt nu este posibila decat prin cresterea taxelor.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO