Eveniment

Firmele grecesti se implica in tot mai multe proiecte in domeniul infrastructurii

07.12.2004, 00:00 133



Companiile de constructii grecesti au vazut in Romania oportunitatea de a face afaceri bune, motiv pentru care au participat la o serie de licitatii pentru realizarea unor proiecte in domeniul infrastructurii, iar acum deruleaza lucrari de zeci de milioane de euro. Printre acestea se numara Aegek si Efkleidis.



Dupa ce a participat in parteneriat cu alte companii la modernizarea drumurilor nationale Timisoara - Lugoj si Buzau - Focsani si dupa ce a castigat contractul de reabilitare a sistemului de tratare a apelor uzate din orasul Calafat, compania greaca Aegek vrea sa realizeze si alte proiecte.



Astfel, firma a anuntat ca intentioneaza sa participe la doua proiecte cu o valoare totala de 20,3 milioane de euro pentru modernizarea unei sosele in judetul Cluj si reabilitarea sistemului de alimentare cu apa a localitatii Motca din Moldova.



Aegek doreste sa realizeze proiectul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania privind modernizarea unei sosele din judetul Cluj in parteneriat cu societatea elena Efkleidis.



Cele doua firme au incheiat un acord pentru derularea proiectului estimat la 14,1 milioane euro. Lucrarile vor fi finalizate in termen de 36 de luni de la data semnarii contractului de executie.



Totodata, Aegek a anuntat incheierea unui acord cu Ministerul Economiei si Comertului pentru modernizarea sistemului de alimentare cu apa a localitatii Motca din Moldova. Bugetul proiectului se ridica la 6,3 milioane de euro, iar durata lucrarilor este de 24 de luni.



Aegek este una dintre cele mai importante companii din sectorul constructiilor din Grecia si incearca sa-si dezvolte afacerile pe pietele statelor din Balcani si Europa de Est prin intermediul Aegef Group din Bucuresti.



In Romania, Aegek este reprezentata prin subsidiara Aegek-Rom Construct Bucuresti, firma infiintata in 1998 si detinuta integral de compania elena.





Contractele Efkleidis in Romania





In ceea ce priveste constructorul grec Efkleidis, acesta realizeaza in prezent lucrarile soselei de centura care face legatura intre Calea Lugojului si drumul spre Arad.



Soseaua va avea 12,6 kilometri, iar costurile lucrarilor se ridica la 14,5 milioane de euro. Finantarea a fost asigurata dintr-un credit acordat de Banca Japoneza de Cooperare Internationala la care se adauga fonduri guvernamentate.



Soseaua de centura a Timisoarei incepe pe DN6, la 800 metri de la intersectia cu drumul care duce spre Aeroport, inspre Lugoj, iar spre Arad, iese undeva in zona intersectiei cu drumul care duce spre localitatea Covaci. Soseaua de centura va avea doua benzi de circulatie plus alte doua benzi de siguranta.



Lucrarile au demarat la inceputul anului trecut, iar in momentul de fata, soseaua de centura este finalizata in proportie de 80%.



"Va fi,cu siguranta, o bijuterie in domeniu. Soseaua o sa aiba doua poduri, trei pasaje (doua peste calea ferata si unul peste intersectia cu Calea Lugojului). Vor fi cateva bretele de acces si intersectii amenajate", a declarat Horatiu Simion, director tehnic al Directiei regionale de drumuri si poduri Timisoara. El a adaugat ca intrarea pe soseaua de centura dinspre Lugoj va fi spectaculoasa si se va face peste actualul DN6 si peste calea ferata. "La pasaj va fi un inel de legatura. Totul va arata ca o veritabila opera de arta", a explicat Simion.



Efklidis a castigat recent si licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania pentru lucrarile de largire a DN 1 intre Aeroportul Baneasa si Pasajul Otopeni, valoarea totala a contractului fiind de 32,89 milioane euro.



De asemenea, compania a castigat anul trecut contracte in urma carora s-a angajat sa modernizeze cei 102 kilometri ai drumului national 22 Cataloi -Ovidiu, lucrarile fiind finantate cu 10,5 milioane de euro. In plus, Efklidis va efectua lucrari de reabilitare primara intre kilometri 185 si 287 ai DN 22.



Printre proiectele constructorului elen in Romania se numara modernizarea caii de acces Busteni-Valea Alba-Calinderu si a partiei de schi pe aceasta ruta. In 2002, Efklidis a modernizat, in cadrul unui consortiu format cu o alta firma din Grecia (Attikat SA) carosabilul pe distanta Gheorghe Doja-Filipesti, in lungime de 39 de kilometri.



Tot mai multe astfel de proiecte vor fi derulate in viitor in conditiile in care, la inceputul lunii octombrie, Banca Mondiala a decis sa acorde Romaniei un credit in valoare de 225 milioane de dolari (circa 187 milioane de euro) pentru finantarea unor lucrari de infrastructura rutiera si feroviara.



Din aceasta suma, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale va utiliza circa 125 de milioane de euro pentru construirea variantelor de ocolire a oraselor Brasov, Targu Mures, Bacau, Reghin si Medias. In functie de resursele financiare disponibile, imprumutul ar putea fi utilizat si pentru realizarea inelelor de centura a oraselor Adjud si Ramnicu Sarat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO