Eveniment

Guvernul: Traficul in Capitala, mai mic ca in 2001

11.12.2007, 20:13 15

Traficul mediu zilnic inregistrat in Bucuresti a scazut de la 89.680 de vehicule in iunie 2001 la 86.928 in luna aprilie a acestui an, conform unui studiu prezentat de Simona Stanga, oficial in cadrul Departamentului pentru Afaceri Europene (DAE), aflat in subordinea primului-ministru, pe baza unor date ale Ministerului Transporturilor.
In conditiile in care numai in primele zece luni ale anului in Capitala s-au vandut peste 88.000 de masini, datele studiului arata ca numarul autovehiculelor din trafic era de 89.680 in iunie 2001, 83.610 in aprilie 2002 , 88.270 in septembrie 2006 si 86.356 de masini in august 2007.
Rezultatele au fost prezentate la un seminar pe probleme de transport urban la care a participat si ministrul dezvoltarii Laszlo Borbely.
Dupa ce a vazut cifrele, ministrul a intrerupt prezentarea si s-a declarat foarte surprins de concluziile studiului DAE.
"Este o gluma acest studiu de caz. Este imposibil sa avem in anul 2004 mai multe masini decat in 2007. Va rog sa analizati mai bine datele. Daca mergem cu un astfel de studiu de caz in care se spune ca in 2007 a fost un trafic mai mic decat in 2004, nu ajungem nicaieri", a declarat Borbely, citat de Mediafax.
Contactati de ZF, reprezentantii Ministerului Transporturilor au mentionat ca studiul apartine Registrului Auto Roman (RAR), aflat in subordinea MT, si ca datele nu au fost prezentate corect.
"Datele nu au fost interpretate corect. Nu este nimic adevarat privind scaderea traficului. In mod evident e o greseala de interpretare", a declarat pentru ZF Ovidiu Crapatureanu, directorul general al RAR.
El a precizat ca studiul evidentiaza cu ajutorul unor harti de trafic la anumite intervale orare impactul traficului asupra poluarii aerului, fiind posibil ca hartile sa fi fost gresit interpretate, datele, in ansamblul lor, neputand afirma scaderea traficului in Capitala, tinand cont de evolutia parcului auto.
"Datele privind traficul au fost transmise de Ministerul Transporturilor. Eu am prezentat datele asa cum le-am primit", a declarat pentru ZF Simona Stanga.
Studiul de caz mai arata ca traficul din zona centrala a Capitalei se desfasoara in conditii de suprasaturare a infrastructurii si ca impactul circulatiei auto asupra mediului depaseste valorile limita.
Cu toate acestea, nivelul poluarii este in scadere, intrucat parcul auto a fost modenizat, iar calitatea carburantilor a crescut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO