Eveniment

Inal, Bechtel: In conditii optime putem face 35 km pe an

Inal, Bechtel: In conditii optime putem face 35 km pe an

Ozger Inal, directorul adjunct al Bechtel si managerul de constructii al Autostrazii Transilvania

22.10.2008, 19:10 297

"In conditii de munca optime si avand la dispozitie terenul aferent de care avem nevoie am putea construi 35 de kilometri de autostrada intr-un an. Pentru a construi cei 400 de kilometri ramasi in cadrul autostrazii Transilvania in 5 ani vom avea nevoie in punctul maxim de un numar intre 15.000 si 20.000 de muncitori", a declarat pentru ZF Transilvania Ozger Inal, directorul adjunct al Bechtel si managerul de constructii al proiectului.

Oficialii Bechtel au anuntat ca firma ar putea deschide lucrarile la cate un nou tronson din cadrul proiectului la fiecare 3 luni.
"La o perioada cuprinsa intre 3 pana la 6 luni am putea sa incepem lucrarile la un nou sector, in locatii diferite. In Croatia am terminat autostrada cu 14 luni inainte datorita unei colaborari bune cu autoritatile", a sustinut Inal.
Compania Nationala de Autostrazi a virat in acest an 241 mil. euro catre Bechtel, desi oficialii companiei au solicitat dublu.
"Reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi au sustinut ca ne vor vira in acest an suma de 300 de milioane de euro, desi nici pe acestia nu i-am primit in totalitate. Noi am fi putut lucra mai mult decat dublu in conditiile in care asteptam 580 de milioane de euro", a sustinut directorul adjunct.
Reprezentantii Bechtel au anuntat ca vor sustine Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania in procesul de exproprieri pentru a facilita acest proces.
"Pentru a construi o autostrada trebuie sa ai teren, iar in momentul de fata inchiriem terenul de la proprietari pentru a lucra pe el, asigurandu-i pe detinatorii acelor spatii ca vor primi banii de la stat. In experienta noastra precedenta din Albania am ajutat autoritatile in procesul de exproprieri si lucrarile s-au finalizat mai repede. In Albania am contactat proprietarii de terenuri si i-am pus in legatura cu oficialitatile", a afirmat Inal.
Oficialii Bechtel au sustinut ca exproprierile sunt finalizate in proportie de 85% pe sectorul 2B Campia Turzii - Cluj Vest si 62% pe sectorul 3C Suplacu de Barcau-Bors, iar utilitatile sunt mutate in proportie de 44, respectiv 23%.
"Pe sectorul dintre Suplacu de Barcau si Bors avem doar 13 km consecutivi din totalul de 64 km si pe portiunea intre Cluj Vest si Campia Turzii avem circa 30 km consecutivi disponibili din cei 54 km. Pentru a putea construi eficient trebuie ca terenul pus la dispozitie de catre Compania Nationala de Autostazi sa fie macar continuu", a spus Inal.
Reprezentantii Bechtel au anuntat ca in momentul de fata detin 1.500 de utilaje proprii din care 150 de camioane si 47 de macarale, dar apeleaza si la o flota de cateva mii de masini ale firmelor subcontractoare. "Valoarea proprietatilor Bechtel pentru autostrada Transilvania sunt de peste 100 mil. euro si cel mai scump utilaj este estimat la 6 mil. euro", a declarat Inal.
Ozger Inal lucreaza de 17 ani in cadrul companiei Bechtel si are o experienta de 450 de kilometri de autostrada construiti in cadrul diferitelor proiecte din Turcia, Croatia si Albania. El se ocupa de Autostrada Transilvania de la inceputul acestui an.
Proiectul construirii autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,24 mld. euro. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractului incheiat de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO