Eveniment

Ludovic Orban l-a demis pe seful drumurilor

21.04.2008, 18:31 40

Ministrul transporturilor Ludovic Orban l-a demis vineri pe Mihai Grecu, care ocupa pozitia de director al Companiei Nationale de Autostrazi si de Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), motivul principal al demiterii fiind deplasarea unui numar de 25 de directori ai CNADNR la Amsterdam intr-o excursie sponsorizata de firma Plastidrum, cu care institutia are incheiate mai multe contracte.
Postul de director general al CNADNR a fost preluat de directorul general adjunct de proiecte al companiei, Dorin Debucean. Grecu a ocupat timp de un an un post cheie in cadrul ministerului. CNADNR este o interfata intre Ministerul Transporturilor si firmele de constructii, pregateste si realizeaza licitatiile si directioneaza bugetele. Grecu a ocupat pozitia de director al CNADR din primavara anului trecut, dupa ce inainte a fost consilierul premierului Calin Popescu-Tariceanu pe probleme de infrastructura. Mihai Grecu nu a putut fi contactat. Potrivit lui Orban, bugetul CNADNR in acest an se ridica la doua miliarde de euro, suma in care sunt incluse si finantarile externe.
"L-am schimbat din functie pentru ca se inrautatise capacitatea de comunicare, iar anumite proiecte se derulau cu incetinire, precum cele de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti. Picatura a fost insa deplasarea directorilor CNADNR la Amsterdam", a spus Orban, care a precizat ca Grecu a motivat acest fapt prin faptul ca "nu si-a dat seama". "Intr-adevar, aceste excursii s-au desfasurat si in anii trecuti, cand erau alti directori la conducerea CNADNR", a mai spus Orban. Fluctuatia de directori la sefia CNADNR este destul de ridicata, inainte de Grecu, postul de director la CNADNR fiind ocupat tot pe o perioada scurta de timp de Doina Tiron.
"Printre principalele realizari ale lui Mihai Grecu au fost realizarea studiilor de fezabilitate pentru drumurile express si pentru autostrada Targu Mures-Iasi", a spus Orban. Totodata, Grecu este cunoscut si pentru mediatizarea exproprierilor, declarand la scurt timp dupa numirea sa in functie ca in 2005 exproprierile pentru centura Bucuresti ar fi costat 5 mil. euro, in timp ce acum ar putea costa 300 mil. euro. Totodata, Grecu a afirmat ca s-au cheltuit numai 30% din ceea ce putea atrage Romania de la UE la capitolul infrastructura.
Totodata, in perioada de un an in care Grecu a condus institutia responsabila de caile rutiere din Romania, autostrada Transilvania, unul dintre cele mai mediatizate proiecte, a stagnat. Planul pentru autostrada Transilvania era darea in folosinta a 118 kilometri de autostrada pana la sfarsitul acestui an, insa ministrul transporturilor a anuntat recent ca vor fi dati in folosinta numai 15 km. Oficialii Bechtel invoca pentru intarzierea constructiei lipsa de finantare.
Orban a mai declarat pentru Mediafax ca Ministerul Transporturilor a initiat o investigatie privind legalitatea platilor catre Bechtel, raportul urmand sa fie finalizat in maxim o luna. In prezent, in Romania exista doar 270 de kilometri de autostrada, pe Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Cernavoda.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO