Eveniment

Mai este Duster o masina low-cost? 20% din clienti au optat pentru tapiterie din piele

Mai este Duster o masina low-cost? 20% din clienti au optat pentru tapiterie din piele
18.03.2010, 23:12 116

"Peste 80% din comenzi reprezinta versiunea de top, Laureate.Peste 20% din masini sunt comandate cu tapiterie din piele, o altasurpriza placuta. Inseamna ca masina nu este cumparata numai pentruoff-road", spune Fabrice Cambolive, directorul comercial alDacia.

Optionaleletapiterie, volan si schimbator de viteze din piele costa 400 deeuro.

Din totalul precomenzilor, clientii au optat in proportii egalepentru o motorizare diesel sau benzina. "Avand in vedere numarul decomenzi din prezent, cel mai probabil aceasta pondere se va pastrapana la finele anului. Este interesant ca la diesel, majoritatea auoptat pentru versiunea de top, de 110 CP", a spus directorulcomercial al marcii.

Pe langa atragerea de noi clienti pentru Dacia, Duster are caobiectiv si vanzarile de flote, in special pentru companii carepana acum achizitionau SUV-uri ale unor marci din import.

"Duster va atrage nu numai clienti noi pentru Dacia, ci si multecompanii. Spre exemplu, in zilele urmatoare vom semna primelecontracte de flote. Primul va fi cu o firma de securitate", asubliniat Cambolive. Potrivit sefului directiei comerciale,publicul-tinta principal pentru noul SUV il reprezinta clientiicare pana acum cumparau masini second-hand intre 8 si 15.000 deeuro.

Nu se poate inca estima cati clienti noi pentru Dacia va aduceDuster, deoarece cine si-a comandat acum sunt considerati fani aimarcii. "Nu ne putem propune un target de acest gen, deoarece peste60% din clienti cumpara un automobil pentru prima data sau o masinanoua pentru prima data. Romania este o piata de cucerire", a spusCambolive. Care sunt sansele ca Duster sa fie al treilea in functiede vanzari dupa Sandero si Logan. "Nu putem spune ca Duster va fineaparat al treilea ca volum. Totul depinde de comenzi. Cu Dustervom cuceri noi clienti. Spre exemplu cel care in prezent conduce oberlina, dar vrea un 4x4 se va orienta catre un Duster. Si un altclient care pana acum isi permitea un 4x4, dar numai la mana adoua, acum isi va permite unul nou", a spus Jérome Olive, sefulAutomobile Dacia.

La fel ca pentru Logan sedan in 2004, atunci cand dealerii audemarat procedurile de preluare a comenzilor cu trei luni inaintede lansarea oficiala a masinii, si acum, acestia pentru a face fatacomenzilor au inceput sa incaseze avansurile imediat dupaprezentarea SUV-ului in cadrul Salonului Auto de la Geneva de lainceputul acestei luni.

"Este pentru prima data cand preluam comenzi, desi Duster nueste inca in showroom-uri. Singura exceptie care a mai fost a fostin 2004, atunci cand a fost lansat Logan sedan. De obicei,comenzile sunt preluatenumai atunci masina este efectiv in showroom. Este pentru primadata in cariera mea cand pe o piata se procedeaza asa", a spus larandul sau Fabrice Cambolive, directorul comercial al Dacia.

Viitorul Logan va avea piele

In conditiile in care aproape un sfert din clientii lui Dusterau optat pentru tapiteria din piele, este posibil ca urmatoareageneratie a lui Logan, care cel mai probabil va fi lansata inurmatorii doi ani, sa vedem aceasta dotare pe lista deoptionale.

Tot ca optional exista posibilitatea ca in viitorul apropiatDuster sa poata fi echipat cu o transmisie automata, potrivitoficialului Dacia, in conditiile in care multi clienti ar optapentru o astfel de versiune.

Dacia a vandut 2.500 de masini prin Rabla

  • Din cele 4.079 de masini vandute in prima luna a programului"Rabla" aproape 2.500 sunt marca Dacia, potrivit declaratiilorministrului mediului Laszlo Borbely, citat de Mediafax.
  • Cei care au cumparat un automobil nou in cadrul programului auutilizat in total aproape 11.500 de vouchere, in conditiile in cares-au casat pana in prezent 45.000 de masini mai vechi de 10 ani.Astfel, fiecare client a utilizat in medie mai mult de douavouchere pentru achizitia unei masini noi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO