Eveniment

Marii retaileri: profiturile noastre nu trec de 5% din afaceri

Marii retaileri: profiturile noastre nu trec de 5% din afaceri

Dan Sucu, presedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania: Daca ar exista un adaos foarte mare in comertul modern, s-ar vedea in profitabilitatea retailerilor, ceea ce nu este cazul.

27.03.2008, 17:41 18

Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) a raspuns acuzelor producatorilor alimentari spunand ca marjele de castig in comertul modern sunt mai mici decat in cel traditional si ca furnizorii trebuie sa se concentreze pe eficientizarea productiei.
"Cifrele de afaceri ale retailerilor sunt publice, ca si ratele lor de profitabilitate. Niciun lant comercial mare cu dominanta alimentara nu are profit peste 5% din cifra de afaceri, dupa date auditate", a declarat Alexandru Vlad, directorul executiv al companiei Selgros Cash & Carry si vicepresedinte al AMRCR. Acesta a precizat ca, in dreptul concurentei, abuzul de putere nu se poate atribui unei branse, ci unui singur jucator din piata.
Principalele acuzatii pe care producatorii le aduc marilor retaileri se refera la practicarea unor taxe de listare prea mari, care cresc artificial pretul alimentelor.
"Daca ar exista un adaos foarte mare in comertul modern, s-ar vedea in profitabilitatea retailerilor, ceea ce nu este cazul", a spus Dan Sucu, proprietarul Mobexpert si presedintele AMRCR.
"Se pune intrebarea de ce pe anumite categorii, alimentele sunt mai scumpe in Romania decat in UE. Va dau exemplul Germaniei: preturile mai mici decat media europeana sunt tocmai rezultatul comertului liber, al concurentei puternice intre marile lanturi de magazine", a subliniat Vlad. AMRCR reuneste aproape toti marii retaileri din Romania, nefiind incluse pana in prezent grupul Metro, Kaufland si Plus Discount.
"Furnizorii se simt prinsi ca intr-un cleste. Pe de o parte, toate cheltuielile de productie sunt in crestere, ceea ce ii determina sa urce preturile, iar pe de alta parte, clientii, prin intermediul retailerilor, spun ca nu accepta majorarea preturilor", a adaugat Sucu.
In opinia acestuia, solutia pe care producatorii romani ar trebui sa o adopte este eficientizarea activitatii.
Guvernul a decis ieri ca reprezentantii Ministerului Agriculturii, ai Ministerului Economiei si Finantelor si ai Ministerului pentru IMM sa creeze un grup de lucru care sa elaboreze un "Cod de bune practici" care sa reglementeze relatiile dintre producatori si hipermarketuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO