Eveniment

McCann Erickson: România deja a început să se contureze ca un hub regional de creativitate

McCann Erickson: România deja a început să se contureze ca un hub regional de creativitate

Bogdan Enoiu, şeful grupului BV McCann Erickson

Autor: Cristina Roşca

11.10.2011, 00:07 1628

Grupul de comunicare BV McCann Erickson România, condus de Bogdan Enoiu, are în plan să atace pieţele externe, mizând pe faptul că România deja a început să se contureze ca un hub regional de creativitate. Un prim exemplu în acest sens sunt clienţii pe care grupul i-a câştigat peste graniţă: un operator telecom din zona ţărilor baltice şi Coca-Cola.

"Vrem să ne extindem mai mult în afara graniţelor Ro­mâ­niei. Avem deja un client din domeniul telefoniei mobile din zona ţărilor baltice. De Coca-Cola ne ocupăm în 23 de ţări, nu doar în Europa Centrală şi de Est, ci şi în Italia, Aus­tria, Elveţia şi Grecia. Acum deja suntem în competiţie pentru un proiect global din domeniul FMCG", a spus Adrian Boţan, creative director în cadrul McCann Erickson, fără a oferi mai multe detalii.

El spune că în condiţiile în care de pe piaţa locală deja se exportă foarte mulţi creativi, în Moscova sau chiar New York, din România s-ar putea exporta şi campanii.

La rândul său, Bogdan Enoiu, şeful grupului, explică în ceea ce priveşte munca cu clien­ţi străini că o astfel de relaţie presupune deplasări la sediul clientului. "Este ca în ar­mată, trebuie să duci lupta şi la sol, nu doar din aer. Acesta este un business care pre­su­pune relaţii între oameni. Deşi este mai uşor în ziua de astăzi să lucrezi la distanţă, în momentele cheie ale relaţiei trebuie să călătoreşti la client."

Enoiu mai spune că a decis să caute clienţi în afara graniţelor ţării, în condiţiile în care pentru moment nu se simte o revenire a pieţei locale. "Am avut un moment în care am simţit o uşoară revenire, dar pieţele ne-au calmat", spune el făcând referire la căderile burselor de la începutul lunii august. Criza financiară i-a determinat pe clienţi să îşi reducă bugetele de marketing, comunicare şi publicitate. Deşi criza economică şi financiară durează de aproape trei ani, el spune că 2011 a fost cel mai greu: "Fiind al treilea an de criză, lumea e obosită. Ce e mai rău e faptul că nu se încheie aici criza". Despre businessul pe care îl conduce el nu dă cifre, ci spune doar că va termina anul pe profit şi este în buget. Anul trecut BV McCann Erickson a obţinut o cifră de afaceri de 45,4 mil. euro şi un profit de 1,6 mil. euro.

În pofida dificultăţilor economice, 2011 a fost un an bun pen­tru grup. BV McCann Erickson România a fost desem­nată agenţia anului la Festivalul de Publicitate Golden Drum de la Portoroz. Compania a fost premiată pentru campaniile rea­lizate pen­tru Vodafone şi Kandia Dulce. De asemenea, bran­durile Vodafone şi Rom au urcat pe podium, pe prima şi res­pectiv a treia poziţie, în cadrul categoriei Brand Grand Prix. Este al treilea an în care McCann Erickson a ieşit câşti­gă­tor la Golden Drum, primele premii fiind obţinute în 2006 şi 2007.

Tot în 2011 grupul condus de Enoiu a câştigat Grand Effie şi mai multe premii la Cannes, printre care şi doi lei de aur.

Grupul McCann Erickson este format din mai multe divizii - de publicitate, de PR şi de media - la care se adaugă şi cele două companii înfiinţate de Enoiu, Momentum, care are activităţi de marketing experimental şi publicitate neconvenţională, şi MRM Worldwide, specializată în marketing direct.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO