Companii

Enoiu recâştigă contul de peste 10 milioane de euro al Vodafone

Enoiu recâştigă contul de peste 10 milioane de euro al Vodafone

Bogdan Enoiu (52 de ani) se numără printre pionierii industriei de publicitate din România. Foto Silviu Matei

Autor: Cristina Roşca

24.08.2011, 00:04 1366

Unul dintre cele mai disputate conturi media de pe piaţa locală, cel al Vodafone, a revenit în portofoliul celor de la McCann Erickson, după ce compania îl pierduse anul trecut în februarie în favoarea agenţiei media OMD, parte a grupului OMG.

Astfel contul revine la Bogdan Enoiu, cel care conduce grupul McCann Erickson, el fiind omul care l-a gestionat timp de circa un deceniu, până în 2010.

Contul de media al operatorului de telefonie mobilă Vodafone, a cărui valoare este cuprinsă între 10 şi 15 milioane de euro, conform estimărilor, este unul dintre cele mai râvnite din piaţă şi a fost subiectul unor întregi bătălii de-a lungul timpului între principalele grupuri de media.

Agenţia de media Universal McCann, parte a grupului McCann Erickson, este cea care se va ocupa de contul Vodafone.

"După un proces de evaluare riguros şi foarte competitiv, Vodafone România anunţă că Universal McCann a fost selectată ca agenţia sa de achiziţie şi planificare media, începând cu data de 1 octombrie a acestui an. Prin acest pitch, am dorit să ne asigurăm că vom continua să întărim valoarea brandului Vodafone pe piaţa locală, împreună cu agenţia care a răspuns cel mai bine nevoilor şi strategiei noastre", a spus Angus Slater, chief marketing officer al Vodafone România.

Vodafone România, numărul doi pe piaţa de telefonie mobilă din România, a avut anul trecut afaceri de 823,7 mil. euro, în scădere cu 11% faţă de 2009, şi un profit net de 115,7 mil. euro, în scădere cu 53%. Universal McCann este agenţia de media a grupului McCann-Erickson, cu afaceri de 186,7 mil. lei (44,4 mil. euro) anul trecut, în scădere de la 235,2 mil. lei (55,6 mil. euro) în 2009.

Grupul McCann Erickson este format din mai multe divizii - de publicitate, de PR şi de media - la care se adaugă şi cele două companii înfiinţate de Enoiu, Momentum, care are activităţi de marketing experimental şi publicitate neconvenţională, şi MRM Worldwide, specializată în marketing direct.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO