Eveniment

Nemtii lasa berea pentru vin

08.04.2003, 00:00 17

Succesul producatorilor de bere pe piata din Germania este in scadere, din cauza cresterii costurilor de activitate si a tendintei populatiei autohtone, care se reorienteaza tot mai mult catre oferta diversificata de vinuri, relateaza Reuters. Berea a pierdut suprematia pe una din pietele sale traditionale inca din anul 2001, cand consumatorii au cheltuit mai mult pe vin, iar fenomentul s-a intensificat in cursul anului trecut. O serie de analisti considera ca unul din factorii care afecteaza companiile producatoare de bere este declinul principalelor centre de comercializare a acestei bauturi - lanturile de pub-uri si baruri. Anul trecut, cifra de afaceri obtinuta de industria de produse alimentare si bauturi a scazut cu 8,3%. In plus, mediul dificil de afaceri a provocat o crestere de 21% a numarului de falimente din acest sector, comparativ cu o medie nationala de numai patru procente. De la inceputul anului, guvernul de la Berlin a impus un tarif de 25 de centi pentru cutiile si sticlele folosite la imbutelierea berii. Cei 1.280 de producatori de bere din Germania considera ca aceasta masura va afecta vanzarile in proportie de zece procente, reprezentand, implicit, un nou obstacol in stimularea consumului. Germania, cu 121 de litri pe cap de locuitor, este al treilea consumator de bere, dupa Cehia, unde consumul este de aproape 160 de litri pe cap de locuitor si, Irlanda, cu 125 de litri. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO