Eveniment

Un număr de 60 de producători de mobilă, jucării, alimente, vin şi fructe din Republica Moldova au venit la Bucureşti să semneze contracte de export în România şi să găsească parteneri pentru a penetra piaţa UE

Un număr de 60 de producători de mobilă, jucării,...

Autor: Florentina Niţu

28.11.2023, 19:39 267

Un număr de 60 de producători din Republica Moldova, din industriile de mobilă, jucării, alimentară, vitivinicolă şi horticultură, au venit la Bucureşti pentru a încheia contracte de export către piaţa românească şi pentru a căuta parteneri strategici ce îi pot ajuta să pătrundă pe piaţa Uniunii Europene, sperând să-şi extindă orizonturile comerciale.

„Astăzi, am venit aici cu 36 de companii din Republica Moldova din domeniul produselor proaspete, cum sunt fructele, din industria alimentară şi din industria vinurilor. Până la jumătatea zilei deja am semnat trei contracte, iar până seara sper să avem încă, cel puţin, trei contracte semnate, dar întotdeauna ne dorim mai mult, căci din România avem 35 de companii interesate de producătorii noştri. Totodată, în data de 23 noiembrie, am avut la Bucureşti 24 de companii din Republica Moldova din domeniul produselor industriale şi mobilă şi am avut un succes la fel de mare în ceea ce priveşte parteneriatele”, a spus Anastasia Ungureanu, şef al direcţie de promovare a exporturilor în cadrul Agenţia de Investiţii din Republica Moldova, o instituţie guvernamentală.

În datele de 23 şi 28 noiembrie a avut loc „Export Missions România”, un program care reprezintă efortul autorităţilor din Republica Moldova de a sprijini dezvoltarea şi expansiunea companiilor locale pe pieţele internaţionale. Acest program oferă o platformă strategică pentru a încuraja colaborarea între mediul de afaceri, experţi în comerţ internaţional şi instituţii guvernamentale.

„România este principala piaţă de desfacere a Republicii Moldova, este partenerul nostru principal şi strategic şi ne dorim să accedem cât mai mult pe această piaţă, atât prin exportul de produse alimentare, cât şi non-alimentare. Practic, urmărim mărirea exportului Republicii Moldovei pe piaţa din România. Acum, 70% din exportul nostru total este pe piaţa Uniunii Europene, iar România are cea mai mare cotă, de 30%”, a afirmat Lucia Mursa, consilier economic al Ambasadei Republicii Moldova în România.

Aceasta este ediţia a treia a programului „Export Missions România” şi a marcat debutul său într-un format fizic în România, după ce anterior a fost desfăşurat exclusiv online. Acest program este rezultatul unui parteneriat între Ambasada Republicii Moldova în România, Agenţia de Investiţii din Republica Moldova şi Camera Bilaterală de Comerţ şi Industrie Republica Moldova – România, care a fost organizat de compania de consultanţă Gateway & Partners Moldova şi susţinut financiar de Banca Mondială în cadrul proiectului de Competitivitate a IMM-lor.

Lucia Mursa a mai spus că şi-au dorit să ajute IMM-urile, pentru că ele sunt cele care aduc valoarea adăugată în economie, au cea mai mare pondere în business şi au nevoie de sprijin să meargă pe alte pieţe. „Peste 90% din companiile noastre sunt IMM-uri.”

„Am ales piaţa românească, în primul rând pentru proximitate, dar şi pentru că, natural, este cea mai apropiată la nivel de cultură, istorie, mediul de afaceri şi limbă. Eu le spun producătorilor noştri că România trebuie percepută ca şi piaţă locală şi celor din România le spun la fel despre Republica Moldova, chiar dacă există o frontieră între noi. Avem o chimie bună, încrederea a crescut în ultimii 10 ani şi prin aceste evenimente ne dorim să creăm vizibilitate pentru partenerii din România şi Republica Moldova”, a subliniat Andrei Crigan, preşedintele Camerei Bilaterale de Comerţ şi Industrie Republica Moldova – România şi partener Gateway & Partners.

La rândul său, reprezentantul companiei Rădăcini Wines, cu o experienţă de 10 ani pe piaţa din Moldova, a subliniat importanţa platformei B2B de azi, evidenţiind capacitatea acesteia de a facilita conexiuni cu potenţiali importatori, distribuitori şi chiar parteneriate directe cu retaileri din România. „Testăm segmentul tradiţional din piaţa românească şi în prim plan este zona Moldovei, dar avem deja tendinţa să mergem către retailerii de aici”, a precizat el.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO