Eveniment

O noua autostrada ar putea lega Romania de Asia

03.04.2008, 19:52 26

"Momentan, proiectul este in studiu de fezabilitate si nu s-a hotarat pe unde va va traversa, dar cel mai probabil, daca se va realiza, va trece zona de sud-est a tarii si se va intersecta cu doua proiecte deja existente, coridoarele patru si noua", a spus Tzancos Barna, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor.
Coridorul noua transeuropean trece prin Pascani-Bacau-Focsani-Ploiesti-Bucuresti-Giurgiu, iar perioada lucrarilor se intinde din 2012 pana in 2021. In acelasi timp, coridorul patru trece prin orase precum Constanta, Bucuresti, Pitesti, Sibiu, Timisoara si Arad.
Ministrul transporturilor Ludovic Orban a afirmat ca ideea unei autostrazi care sa uneasca toate statele riverane Marii Negre este, deocamdata, doar un proiect, si are "cat de cat sanse" de realizare, potrivit Mediafax.
In cazul in care se va realiza, constructia autostrazii va fi finantata si cu fonduri ale UE, Bancii Europene pentru Investitii, Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare, precum si ale Bancii Mondiale, potrivit site-ului bulgar Novinite. Cele opt state, Romania, Bulgaria, Georgia, Grecia, Moldova, Rusia, Turcia si Ucraina, vor aloca fonduri nationale si de la buget pentru finantarea proiectului, care va fi pus in practica in urma semnarii unui memorandum, se precizeaza pe acelasi site.
In prezent, in Romania exista doar 270 de kilometri de autostrada, pe Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Cernavoda. In faza de lucru se afla autostrada Transilvania, care are ca termen de finalizare anul 2013.
Valoarea totala a contractului incheiat cu compania Bechtel este de 2,2 miliarde de euro, iar proiectul prevede construirea unei autostrazi cu patru benzi de circulatie, cu o lungime totala de 415 kilometri, intre Brasov si Bors, la granita cu Ungaria.
In constructie se afla si Timisoara-Arad si Bucuresti-Brasov. Infrastructura proasta din Romania da o nota de scepticism investitorilor straini si creeza probleme companiilor deja prezente pe piata. Astfel, lipsa autostrazilor nu inseamna numai pierderea oportunitatii de a atrage investitori, ci si pierderi directe, bani pierduti de catre companii sau de bugetele locale.

Infrastructura creste afacerile cu materiale de constructii
Compania Grandemar din Cluj-Napoca, specializata in extractia pietrei pentru constructii estimeaza ca va inregistra in acest an o cifra de afaceri de aproximativ 32 mil. euro, dublu fata de anul trecut, ca urmare a semnarii unui contract cu Bechtel pentru furnizarea de materiale pentru constructia autostrazii Transilvania. La inceputul lui 2007 conducerea companiei estima vanzari anuale totale de 8,5 - 9 mil. euro, obtinand pana la finele anului trecut afaceri de aproximativ 16 mil. euro. "Pentru acest an ne propunem o dublare a vanzarilor companiei tinand cont de faptul ca Grandemar este unul dintre principalii furnizori de agregate de cariera pentru autostrada Transilvania,
in urma semnarii unui contract de colaborare cu firma Bechtel, iar lucrarile la autostrada vor necesita livrarea unor cantitati mari de piatra", a declarat Simona Voican, reprezentant al companiei Grandemar. Principalul actionar al Grandemar este Bloem International BV din Olanda, care detine 50,8% din actiuni. Firma austriaca de constructii Strabag Egipto detine circa 41,2% din actiuni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO