Eveniment

Olanda-Romania aduce 400.000 euro agentiilor de turism

08.03.2007, 19:53 21

Agentiile de turism vor incasa peste 400.000 de euro din vanzarea celor 700 de bilete pentru partida dintre Olanda si Romania din preliminariile Campionatului European de Fotbal din 2008, daca se ia in calcul un pret mediu de comercializare a pachetelor oferite de agentii de 540 de euro.
Cele 2.400 de bilete disponibile pentru romani la meciul de fotbal Romania-Olanda din preliminariile Campionatului European au fost distribuite de catre Federatia Romana de Fotbal pe doua cai: pe site-urile specializate sau prin intermediul agentiilor de turism, care au solicitat circa 700 de bilete pentru meciul din 24 martie de la Rotterdam.
Agentia Travel Time din Bucuresti a achizitionat 150 de bilete pe care le vinde atat prin intermediul biroului propriu, cat si prin agentiile partenere revanzatoare. Costul unui pachet care include si accesul la partida de fotbal este de 290 de euro. Compania comercializeaza bilete pentru orice evenimente de acest gen, acest tip de sejururi detinand o pondere de 5% in totalul pachetelor vandute, potrivit informatiilor oferite de directorul general al agentiei, Dan Nicolaescu.
Cei mai multi dintre operatorii care au solicitat astfel de bilete sunt agentii de turism cu cifre de afaceri sub un milion de euro, care au un departament specializat in comercializarea de sejururi prilejuite de evenimente sportive sau culurale. De asemenea, cele mai multe dintre aceste pachete specializate se adreseaza clientilor fideli ai agentiei sau a sportului in special.
"Avem clienti fideli care merg la trei sau patru evenimente sportive intr-un an", spune Dragos Pirnog, directorul de programe al agentiei bucurestene Explore Travel, care organizeaza sejururi pentru evenimente sportive sau culturale.
Agentia a pus la dispozitia celor interesati 60 de locuri, cu preturi care variaza intre 450 si 620 de euro, in functie de hotelul ales, insa oferta a fost deja epuizata. El apreciaza ca evenimentele sportive au un aport de circa 5% in cifra de afaceri a companiei, in conditiile in care numarul clientilor interesati de sejururile de acest tip a crescut cu 25% in ultimele sase luni.
Mervani Travel, o agentie revanzatoare din judetul Prahova, comercializeaza bilete cu un pret mediu de 500 de euro de persoana intr-un hotel de patru stele, insa reprezentantii agentiei spun ca acestea nu sunt deosebit de profitabile, pentru ca multi dintre cei interesati de eveniment prefera sa plece pe cont propriu.
Un alt tip de agentii care comercializeaza astfel de sejururi turistice sunt cele care lucreaza in mod normal cu o baza de clienti destul de redusa.
Radu Dumitrescu, directorul unei agentii de acest tip din Capitala, Travel Art, spune ca oferta de 30 de bilete pentru meciul din preliminariile UEFA 2008 a venit ca raspuns la cererea clientilor fideli ai agentiei, care si-au manifestat interesul pentru un astfel de sejur. "Clientii nostri si-au manifestat dorinta de a merge la Rotterdam, asa ca am creat aceasta oferta. Cererea pentru aceste sejururi a depasit insa cu mult oferta noastra", a declarat Dumitrescu.
In conditiile in care din ce in ce mai multi romani prezinta aceasta disponibilitate de a calatori in strainatate, iar pachetele turistice de weekend au devenit din ce in ce mai populare, turismul de evenimente sportive si culturale ar putea reprezenta o solutie pentru agentiile mici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO