Piaţa de publicitate online în primul semestru din 2015 a fost de 10,2 milioane euro

2 feb 2016 Autor: Andrei Mazurchievici

Valoarea totală raportată a pieţei de publicitate online din România în primul semestru al anului 2015 a fost de aproape 46 de milioane de lei (10,2 milioane de euro), conform celei mai recente ediţii a studiului ROADS, efectuat de IAB România cu sprijinul PwC România.

Comparativ cu semestrul al doilea din 2014, piaţa a scăzut cu 15%. Printre factorii care au influenţat aceste rezultate se află atât sezonalitatea frecvent întâlnită în studiu - al doilea semestru este în general mai bun decât primul, cât şi alţii, precum variaţii ale investiţiilor în publicitate la nivel local pe anumite industrii/canale.

"Este foarte posibil ca această scădere să fie doar conjuncturală, iar semestrul doi din 2015 să aducă întreg anul 2015 pe un grafic de creştere, vom vedea exact la momentul raportării complete pe 2015, însă noi, ca industrie locală, ar trebui sa urmărim creşterea permanentă a acestei pieţe. Printre pârghiile pe care le avem la dispoziţie sunt eforturile comune, de industrie, pentru promovarea oportunităţilor şi performanţelor locale, dar şi maximizarea experienţelor premium de conţinut şi publicitate, care să aducă împreună cât mai multă valoare adăugată tuturor părţilor implicate, de la utilizatorul de internet la publisher, agenţie şi advertiser", a declarat Ionuţ Oprea, preşedinte al Asociaţiei IAB Romania.

Domeniul online retail îşi continuă tendinţa generală de creştere din punct de vedere al investiţiilor în publicitatea online, înregistrând o sumă record de 4,7 milioane de lei, cu 14% mai mare decât vechiul record. De asemenea, domeniile Pharmaceutical & healthcare şi Entertainment & the media au înregistrat creşteri faţă de semestrul anterior, atingând bugete de 2,2 milioane lei, respectiv 1,9 milioane lei. Liderul detaşat este în continuare sectorul Telecom (7,9 milioane lei), urmat de Online Retail şi Drinks (3,8 milioane lei).

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) reprezintă studiul cel mai important pentru industria locală de advertising online din România, analizând piaţa în funcţie de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet şi lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalităţii.

IAB România (Interactive Advertising Bureau România) este asociaţia industriei de marketing şi publicitate interactivă din Romania şi membru fondator al reţelei IAB Europe, în 2008. Fondată în 2006, reuneşte în prezent principalele agenţii de publicitate, regii de media, publisheri autohtoni şi companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactivă online, mobile şi alte canale interactive.

 
Cuvinte cheie:
PUBLICITATE
, ONLINE
, semestru
, piata
, romania
, industrie
, studiu
, crestere
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide